Princip hry GameBook Engine je v podstatě jednoduchý interpret. Na základě
datových souborů s kódem (příkazy) provádí předepsané akce. Vypisuje text, nutí
hráče bojovat s příšerami, dává mu na výběr z několika možných pokračování
či přehrává zvuky. Datové soubory jsou psány zjednodušenou formou XML (viz. Použitelné TAGy). Jsou zpracovávány sekvenčně, řádek po
řádku. Každý řádek může obsahovat maximálně jeden příkaz s maximálně pěti
parametry. Na řádku může být také jakýkoliv jiný text, ale ten je zobrazen pouze v
případě, že je uvozen v bloku tagy <POPIS> a </POPIS>. Pokud není uvozen
těmito tagy, tak je považován za "komentář". Zdrojové soubory, příklad
použití tagů a využití všech funkcí systému si lze snadno prohlédnout v
přiložené testovací textovce Bažina škorpiónů. Ukázka
zdrojového kódu viz. také Použitelné TAGy. Při vytváření nové hry je také nutno definovat "zaváděcí" soubor (obvyklne "jméno hry".GBE či INDEX.GBE). Tento soubor obsahuje údaje jako jméno hry nebo cestu k úvodnímu obrázku. Povinně je také nutné definovat jméno první herní obrazovky (resp. odkaz na soubor s ní). Herní obrazovky pak mohou obsahovat tyto elementy: Všechny tyto parametry lze umísťovat do bloků, které se zpravovávají v závislosti na existenci / neexistenci předmětu (JEPREDMET), existenci / neexistenci proměnné s určitou hodnotou (JEPROMENA) nebo hodnotě některé z vlastností hráče - stamina, umění boje, štěstí - (JEHODNOTAVETSI).
|
Navštivte JCsoft's Homepage - http://www.jcsoft.cz |