[ Tichošlápek PETE č.1 ] [ Tichošlápek PETE č.2 ] [ Tichošlápek PETE č.3 ]
[ Další ]
Středoškolské vydání |
Občasník |
ročník 1. č.1 |
Tichošlápek Pete |
12. 10.
1998 |
Zaručené zprávy
z pochybných zdrojů |
cena ? Kč
|
Úvodní slovo redakce |
Tituly, za které se rozhodně nemusíte stydět (až na
výjimky) |
Tento list bude
vycházet do té doby, dokud nás nezačne jeho vydávání nudit a nebo do
doby našeho zatčení. Veškeré zprávy jsou pravdivé, pokud ovšem nedošlo k
omylu u našich informátorů. Složení redakce je tajeno a přísně
střeženo. Nikdo o ní nic neví a pokud ví tak to nepoví.
A pokud poví, tak se nedá nic dělat. Přejeme příjemné čtení
a mnoho úspěchů
v životě.
Vaše Redakce PS.: Veškeré své návrhy a připomínky vyvěste na
nástěnku. Jinak nás kontaktovat nelze (viz Vaše názory “veřejni” ? ) |
V této pravidelné rubrice se budeme setkávat s
dočasnými tituly, které byly v období mezi jednotlivými výtisky
uděleny různým žákům a učitelům. Tituly uděluje redakce a vy ji
můžete svými hlasy a tipy silně ovlivnit. Zde jsou jména prvních
otitulovaných osob:
Titul Jméno Ožrala - zatím neudělen
- Důvod: Pro velký zájem ze strany
studentů nemohl být spravedlivě určen právoplatný držitel tohoto titulu.
Snad příště, pokud bude redakce schopna rozhodnout. |
Einstein - zatím
neudělen - Prase bez
komentáře Zoolog Lukáš Jirásek
Důvod: Za vzorné vedení místní Zoo ve
trídě P4C (myšlena samozřejmě nástěnka). Žebrák Jindřich
Hýrek Důvod: Při cestě autobusem
zpět z Invexu se mu podařilo vysomrovat dvě jablka od jedné, též se
navracející, slečny. Šovinista Jindřich
Hýrek Důvod: Viz předchozí
titul.
Autor: Redakce |
Nobelova
cena za vědu má horkého kandidáta |
P a ř í ž (BIS, RIS,
K A S.)- Francouzská skupina dvanácti vědců, v jejímž čele
je dr. Pierre Vert, může právem doufat v udělení Nobelovy ceny.
Jejich objev se jistě zapíše do dějin. Po deseti letech bádání přes časté
finanční potíže, které mnohdy hrozily nuceným ukončením projektu, totiž
konečně prokázali vliv druhů světla a barev v souvislosti s
vyučováním. Dokázali, mimo jiné, že pokud se student snaží učit při
osvětlení s vyloučenou složkou červeného světla, informace
z oční sítnice jsou rychleji zpracovávány a jejich zpětné
vybavení je poté pro mozek podstatně snažší. Stejně tak světlo se spektrem
obohaceným o podíl zelené barvy výrazně pomáhá rychlejšímu postupu
při studiu žákům postiženým dyslexií. “Tito žáci jsou pak, až na výjímky,
stejně pohotoví a rychlí jako žáci bez vývojových poruch učení.”,
potvrzuje dr. P. Vert. “Zelená barva je totiž lidským okem nejlépe
identifikovatelná a náš zrak také dokáže zpracovat nejvíce odstínů
právě zelené barvy. |
Naopak červené světlo a barva
rozptylují mozek neustálým analyzováním a zaostřováním oka na samé
hranici viditelnosti. K ukládání informací je pak využito o 27.8%
mozkové činnosti méně než obvykle. To má také za následek větší únavu očí
a navíc díky genetickému dědictví po našich předcích je červená naším
podvědomím vyhodnocována jako nebezpečí, protože je to barva krve, která
je u zvířat projevem zranění a smrti. Tyto aspekty při studiu
rozptylují a žák se nemůže soustředit tak, jak je to od něj
vyžadováno.” Test byl prováděn s 999 dětmi s různým inteligenčním
kvocientem. Až na pár jedinců byly výsledky u první třetiny dětí
učících se v zeleném osvětlení o 34,2% lepší než v druhé
skupině. Ta se měla naučit stejný text jako první, ale při červeném
osvětlení. Její výsledky byly o 12,1% horší, než při učení na normálním
denním světle. Nejhorší byl ale výsledek dětí, které se učily zadaný text
napsaný červeně při červeném osvětlení. “Při měření mozkové aktivity
|
byly zaznamenány extrémě vysoké hodnoty v oblasti
očního nervu, kde měl mozek velké obtíže s identifikováním
jednotlivých znaků. Zbytek šedé kůry mozkové se pak na ukládání informací
téměř nepodílel, protože byl z 87,6% zaměstnán čtením. Z toho tedy
plyne, že používání výrazné červené barvy při opravování není vhodné,
protože mozek je zaměstnán analýzou signálu z očního nervu. Ale ani
nový trend zelené barvy ve školství není dobrý. Oko žáka si zapamatuje
podtržené či přeškrtnuté slovo, které je bohužel napsáno chybně. Jako
nejlepší k opravování by byla modrá, která byla vyhodnocena jako
neutrální. Tou je však test zpravidla napsán, taže tato barva na chybu
nijak neupozorní.” uvedl dr. Pierre Vert našemu tisku závěrem.
Mgr. STANISLAV MALÝ, RNDr. ALBERT RORÝS autoři jsou
spolupracovníky redakce |
Vaše názory “veřejně” ? |
Koutek
poesie |
To není problém. V této kolonce se budou
vyřizovat vaše dopisy, připomínky, dotazy, návrhy (ty neslušné si nechte)
atd . Aktuálním názorům věnujeme v příštích číslech prostor
(není vyloučena možnost rozšíření počtu stran). Vaše spolupráce je vítána,
|
a proto, pokud například máte favorita na nějaký
titul, případně vymyslíte titul nový, neváhejte a napište. Hledáme
též nové externí spolupracovníky (zavedení nového sloupku není vyloučeno).
Adresa: Nástěnka ve třídě P4C.
Redakce |
Zde bude v každém čísle uvedena báseň od neznámého autora
(třeba i váš výtvor).
Auto letí ze srázu řidič si dal půl mázu jestli dole
narazí kapotu si pokazí |
Studentské prasátko aneb příloha pro znalce
žánru |
Křížovka od stálého redakčního spolupracovníka FREWILa
(opravené - minulá verze měla chybku)
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14. |
|
|
|
|
|
( ) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Legenda
1. Krátký skok v Assambleru pro MCS 8051 2.
Brutální léčba kóma počítače (nemyslíme kladivo) 3. Noční můra každého
správného studenta střední školy 4. Styl psaní pana prof. Vavrouška -
pomůcka - Kód VAVR-2, kódování zprávy za války (je jedno které) 5.
Křestní jméno oblíbené paní prof. Šikýřové (zasíláme pozdrav z
P4C a V1) 6. Příjmení oblíbeného pana prof. češtiny - pomůcka
- sedněte si sněhuláci, popř. bramboráci, popř ... 7. Váš
nejoblíbenější magazín, časopis - pomůcka - malá vtěrka, chceme to slyšet
(NAHLAS) 8. Oblíbené relaxační centrum studentů - pomůcka -
U našich, Na hrázi, U šuků, U kata atd. 9. Titul L.
Jiráska - pomůcka - nedávno udělen 10. Styl výuky pana prof. Jóra
(nejstařšího) 11. Důvod oblíbenosti velmi výkonných a rychlých PC
486 na chodbě (Vivat strojárna, už aby tam byly) 12. Synonymum pro
zkoušení paní prof. Marie Žalské - pomůcka - též Hell 13. Ubytování pro
vysokoškoláky - (nemyslíme milionové vily) 14. Pseudonym spisovatelky
Johany Rottové (Karolína) - pomůcka - skinhedi pozor, nebyla tmavá ,ale
...
Závorky si nevšímejte a chutě ji vyplňte patřičným
písmenem. |
Výkonnější pomůcka pro méně zdatné - tzv. Big
help |
|
[ Tichošlápek PETE č.1 ] [ Tichošlápek PETE č.2 ] [ Tichošlápek PETE č.3 ]
[ Další ]
|