Dune II

 

Vládce impéria ...

Vládce impéria ...

Ornitoptéra likviduje monitor ...

Ornitoptéra likviduje monitor ...

Rocket launcher - dobrý sluha, ale špatný pán

Rocket launcher - dobrý sluha, ale špatný pán

Harkonnenští troopeři ...

Harkonnenští troopeři ...
Tanky na šrot ...

Tanky na šrot ...

Tak za koho si zahrajeme ... ?

Tak za koho si zahrajeme ... ?

Hru DUNE II. jsem hrál poprvé před několika lety na 286tce bez zvukovky a naprosto mne uchvátila. Pak jsem sní strávil mnoho dní na vlastní 386tce tentokrát již se zvukem. Když jsem poprvé uslyšel hudbu, nemohl jsem uvěřit svým uším. Něco tak úžasného a dokonale se hodícího ke hře jsem slyšel poprvé a naposled. Hudbě Duny se vyrovná snad jedině hudba Lands of Lore, která je ostatně take od Westwoodu. Hudba v klidových stádiích hry je dokonalá a perfektně dotváří atmosféru. Hudba pří útoku je naprosto božská. Kolikrát jsem obětoval pár zbytečných trooperů jen abych ji znovu slyšel ...
Ve své době byla grafika Duny něčím naprosto převratným. Dnes se nepříliš detailním jednotkám o rozměrech 15x15 bodů v rozlišení 320x200 jen zasmějete. Pusťte si ale intro. Úvodní animace může i dnes směle konkurovat nechutným hraným scénám, které známe z tolika moderních her. Koho ale zajímá grafika nebo hudba. Důležitá je hratelnost. A ta je u Duny naprosto perfektní. Sice trochu zamrzí. že nemůžete označit více než jednu jednotku, ale i na to se dá zvyknout (i když takový útok padesáti tanky způsobí mírnou klikací křeč). Absence síťové hry také zamrzí. To jsou ale veškeré zápory, které jsem dokázal nalézt. Jinak nezbývá než zasednou k počítači a vysmažit nepřítele.

A o co ve hře vlastně jde? Zjednodušeně "zničte všechny a všechno". A ne vždy je to jednoduchý úkol. Ve hře jsou na výběr celkem tři rody. Každý vyniká něčím jiným. Modří Atreidové mají silné defensivní jednotky a pomoc pouštních mužů je nedocenitelná. Oproti tomu rod Harkonnenů sází na hrubou sílu. Disponují nejsilnější jednotkou ve hře a jejich základny jsou vybaveny dalekonosnými raketami. Jejich barva je červená. A nakonec jsou tu zelení Ordosové. Jejich strategií je diverse. Dokáží přetáhnout cizí jednotky na svoji stranu, rychlá pouštní vozidla jim umožňují nečekané průniky do nepřátelských základen a velké problémy řeší sebevražedné mise sabotérů. Tyto tři rody bojují o nejcennější věc ve vesmíru - směs koření, která způsobuje jasnovidecké vidiny a umožňuje cestování ve vesmíru. Kdo nakonec ovládne pouštní planetu a stane se vládcem vemíru závisí jen na vás a na dalších obyvatelích duny - písečném červu požírajícím vaše vozidla a také na císaři a jeho jednotkách Sardaukarů.

První realtime strategie DUNE II, následovala po kombinaci adventury a strategie Dune I., která byla vytvořena podle úspešné knihy Franka Herberta. Její jedinou nevýhodou je nepřítomnost síťové hry a nemožnost označit více jednotek najednou. Tyto problémy řeší Dune 2000. To ale již není ta stará dobrá Duna ...


LIERO ] Arcade Volleyball ] Dungeon Master ] Lands of Lore ] Dune II ] Baldur's Gate ] Betrayal at Krondor ] RED DRAGON ]


Nacházíte se na JCsoft's FANTASY Homepage - http://www.jcsoft.cz/fantasy/
Tuto stránku vytvořil Jan "Belcarnen" Čeřovský - Cerovsky@jcsoft.cz 

Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.x (5.x) a rozlišení 1024x768x16/32bit
Jan Čeřovský (c) 2000 All rights reserved
Jakékoliv nalezené chyby ( špatné odkazy, chybějící obrázky, hrubky, ...) se nebojte nahlásit na můj e-mail.

TOPlist