Pán prstenů – počítačové hry na prahu nového věku
Exkluzivní reportáž o připravovaných hrách podle Pána prstenů
Napsal: Elbren,
Přeložila: Lucyová
Viz. také stránky
Electronic Arts
Fanoušci tolkienovských her, pozor: právě vás čeká praktická lekce time managementu – přesně ten totiž budete potřebovat, pokud budete chtít v příštích letech žít plnohodnotným životem A PŘITOM si zahrát všechny hry na motivy Pána prstenů, které chystá Electronic Arts. Z pod pokličky v kuchyni EA unikají zvěsti, že se zde pro vás připravují vybrané lahůdky: realtimové strategie, RPG, MMORPG*), fantasy RPG a další, a to pro všechny herní platformy. To už nejspíš stačí na to, aby se každému pařanovi tolkienovek zrychlil tep a roztřásly ruce… jenže to ještě není všechno.
Zdaleka ne všechno.
Úspěch hry od EA Dvě věže pro PS2 byl, a stále je, mimořádný. Neil Young, výkonný ředitel EA pro vývoj her, 31.října 2002 uvedl, že k tomuto dni byly prodány 2 miliony kopií Dvou věží. Do května 2003 se očekává prodej 4 mil. kopií. Proč tedy při takovém úspěchu nevložit veškeré úsilí do her s tématikou Středozemě?
A EA to také dělá. Další jejich LOTR hrou bude Návrat krále, jejíž vydání je plánováno na listopad 2003. Fanoušky jistě potěší, že Návrat krále bude k mání pro všechny platformy: PC, Game Boy Advance, Xbox, GameCube a PS2. A ještě víc potěší, že všechny verze vyjdou v jeden den. Hlavním rysem Návratu krále bude mnohem širší herní prostředí. Co to znamená? Postavy budou procházet a objevovat různá prostředí, stejně jako lézt na stoly a vykopávat zuby kolemjdoucím nepřátelům. Jen si představte Legolase, jak vyskočí na stůl a tancem se svými noži požene nepřítele na útěk. Tančení na stole nám tu získává nový rozměr…
Young a jeho tým vývojářů označují hru Dvě věže za prototyp toho, co přijde po ní: na Dvou věžích budou stavět, ale Návratu krále a následujícím hrám vdechnou ještě více života. Jak? Kromě možnosti zahrát si Gimliho, Legolase a Aragorna při jejich dalších výpravách, zde budou postavy Froda a Sama, kteří procházejí Mordorem. Víc než jistě se budete moci pustit do průzkumu temnoty Cirith Ungolu a zlověstných slují, zatímco druhým okem budete ostražitě sledovat slizkého potomka Ungolianty. Odulu. Není těžké uhodnout, že na tomto místě budete Samem a adrenalin se vám pohrne do hlavy silou Raurorského vodopádu. Bitva s Odulou. Jo.
A co epické bitvy? Neil to ani nepotvrdil, ani nepopřel. Ale řekl mi, že monumentální bitvy z Návratu krále (lze předpokládat, že Pellenorská pole a Černá brána) budou i ve hře. Ti z vás, kdo jste hráli Dvě věže – pamatujete na sekvenci s Isildurem, kde bojujete v Posledním spojenectví? Pokud vše půjde dobře, EA tento styl hry rozvine a umožní nám tak zabojovat si ve velkých bitvách Války o prsten. Jasně, aby to vyšlo a dopadlo to dobře, bude potřeba se poprat se spoustou technických problémů, ale při nejmenším EA ví, jak moc to my fanoušci chceme, a dělá všechno pro to, abychom to dostali.
Čeká nás také více vedlejších postav a spousta vedlejších úrovní. Takovou vedlejší postavou byl ve Dvou věžích Isildur a byl celkem schopným a nebezpečným mlátičem. Jeho přítomnost ve hře potěšila nejednoho fanouška, i když vedlejší level Věž Orthanku byl trochu nadbytečný. Ale rádi tuto zbytečnost odpustíme, zvlášť pokud nelžou zvěsti o tom, jaké vedlejší postavy budou v Návratu krále. A myslím tím postavy. Ne jednu. Stejně jako úrovně. Ne jednu… (Ne, ne, ne, víc už toho prozrazovat nemůžu!)
Když jsem poprvé mluvil s Neilem Youngem loni v říjnu, část jeho týmu se právě vrátila z Nového Zélandu. Přebírali tam od
Weta vizuální podobu filmu i digitální postavy, které se v Návratu krále objeví. Je to tak – hra Návrat krále se bude vizuálně podobat filmu mnohem více, než tomu bylo u Dvou věží. Dá se čekat ještě víc věcí převzatých z filmu a lépe zapracovaných do hry. Natočené scény z Návratu krále budou speciálně upraveny a hra tak bude mnohem bližší tomu, co uvidíme na plátně. Stačí jen ztlumit světla, spustit hru a i vy se budete bít za záchranu Středozemě…
Nyní otázka, která napadne většinu hráčů: bude Návrat krále obsahovat i multiplayer*)? EA to zatím oficiálně nepotvrdila, ale touto variantou se zabývá. Je si dobře vědoma, jak je multiplayer u fanoušků žádaný. Pokud ale EA zjistí, že jej nebude moci vydat alespoň s takovou pompou jako Dvě věže, raději jej nepustí ven.
Mám ale takové tušení, že to vyjde…
EA je teď plně zaměstnána pátráním, jaké cesty do Středozemě vedou, a kterou z nich se vydat. Nelze tam přijít jen tak, musí to být s patřičnou důstojností i kvalitou. Neil Young a jeho tým jsou teď zcela oddáni tomu, aby zajistili, že to, co vydají, bude vizuálně srovnatelné s filmem.
Po Návratu krále (pro PC, PS2, Xbox, GameCube a GBA) vznikne velkolepá hra pracovně nazvaná Trilogie. Ta půjde ještě dál než Dvě věže i Návrat krále - obsáhne celý příběh z filmu a bude v ní řada postav, za které bude možno hrát. Pro Trilogii budou typičtí hrdinové z předchozích dvou her, k tomu navíc hobiti a... GANDALF. Fanoušci po něm volali už od Dvou věží a mnozí doufali, že se objeví již v Návratu krále. S tím se ale nepočítá. Gandalf se vrátí „na prahu nového věku“ - v listopadu 2004, kdy vyjde Trilogie. Young sebejistě tvrdí, že čekání bude rozhodně stát za to.
Fáma: Gandalf se možná v Návratu krále objeví... MOŽNÁ!
Avšak Trilogie nebude jen kompilací her Dvě věže a Návrat krále. Samozřejmě se v ní objeví hlavní hrdinové, hráči ale budou moci v jejich rolích projít CELOU Středozemi. Hlavním herním principem bude mise, podobně jako u Dvou věží a Návratu krále, ale podle plánů bude například možné jít v roli Aragorna do Cirith Ungolu a prozkoumat doupě Oduly.
I Trilogie bude ve verzi pro všechny herní platformy (teď se možná ptáte, proč Dvě věže nebyly vyvinuty pro PC. Young tvrdí, že když Dvě věže vyvíjel, měl možnost rozdělit vývojářský tým a vyrobit obě verze, pro PS2 i PC. Zvolil však raději možnost netříštit své síly a všechny vývojářské talenty nechat pracovat na jednom projektu). Nezapomeňte také, že brzy se nevyhnutelně objeví herní konzole PS3 a Xbox2 a EA už je zapracovává do své výrobní strategie. Můžete tak vsadit svoje poslední gondorské zlato, že jakmile PS3 a Xbox2 vtrhnou na pulty, LOTR hry od EA budou připraveny naplno těchto novinek využít.
*) Pozn. překl. pro „nepařany“:
RPG = role playing game – hráč hraje za určitou postavu a během hry ji stále dotváří (zpravidla vylepšuje :-))
MMORPG = massive multiplayer online RPG (v české pařanské hantýrce masivní multiplayer) – RPG, která se hraje online na internetu
Multiplayer = hra pro více hráčů