Další informace o ukázce ze Dvou Věží
Již dříve jsem přinesl nějaké informace o první ukázce ze Dvou Věží.
Například poměrně podrobný popis zde. Na webu Ain't It Cool News se objevila další spousta informací od človíčka, který měl to štěstí a navštívil Weta Workshop, kde byl svědkem dokončování právě této ukázky. V tomto článku se dozvíte, co všechno viděl. A opět apeluji na
ty, co objednávají z netu či mají slíbený celý film Dvě Věže na CD. Probuďte se! Ještě není ani ukázka!
Jak by mohl být kompletní film. Nedělejte zbytečně chaos a v klidu si počkejte.
Však se hned po premiéře objeví i na vašem oblíbeném médiu.
Jinak právě tato téměř čtyřminutová ukázka vtrhne do kin 29. března. Bude přidávána na konec Společenstva a New Line Cinema doufá, že vrátí LOTRa zhruba do 2000
kin.
Ale teď už k informacím ze zákulisí Wety ...
- Frodův zápas s Glumem nejspíše na svahu Minas Morgul
Glum byl pro tento účel představován nějakým chlápkem z Nového Zélandu. Animátorům dělalo trocho potíže nechat ho pořádně vyhubnout. Zatím ještě nebyly pořádně namapované textury a tak nám záporák z bojující dvojice trochu prosvítal. Glum se s Frodem válí po zemi. Zrovna leží pod ním a Sam se ho snaží nějak odtrhnout. Animátoři strávili přímo ďábelský čas ve snaze protáhnout nohy Glumíška a vyřešit přesně stíny obou postav. Zelená skrvnitá kůže, veliké oči, ochlupené uši - to je na Glumovi to nejvýraznější. Scéna byla "natočena" za dne, ale pomocí efektů se "den stane nocí".
- Počítačové hordy se připravují k útoku na Helmův Žleb
Naprostý úlet! Ty příšery jsou při vlečení se údolím Žlebu naprosto přesvědčivé. Jsou jich tam tisíce. Je tam jedna scéna, kde Legolas a pár dalších válečníků pálí vlny šípů na skřetí hordy pod sebou. Použili tam jeden fikaný filmový švindl. Kus záběru byl zkažené a tak jej vystřihli a předchozí záběr lučištníků je zrychlený a trochu rozmáznutý. Viděl jsem taky noční scénu jezdců z Rohanu v souboji se skřety. Pozadí a počítačem generované postavy byly doplněny klasicky na modrou plochu. Ale jinak skuteční koně najíždějí do skutečných skřetů.
- Frodo se Samem lezou po svahu hory do Mordoru
Vyčerpaně vypadající postavy se plazí k modrému plátnu. Je tam pěkně vidět nakreslená čára, kam bude později vsazena temná obloha Mordoru.
- Glum nalézá pod vodou Prsten
Jedna z nejdokončenějších scén a další ukázka síly počítačové grafiky. Absolutně skutečná ryba proplave před oblečeným, počítačem generovaným, Glumem s Jedním Prstenem. Voda se leskne, vlní, jsou tam rostlinky, paprsky světla ...
- A teď se připravte - Gandalf a Balrog řítící se do hlubin Morie!
Počítačový Gandalf pohlcený plameny se ve spirálách řítí do hluboké podzemní jeskyně. Úlet! Jediný způsob jak to popsat je .. prostě si představte tu nejčernější tmu. Na vršku vašeho pohledu se pomalu začíná objevovat světlo, je stále jasnější a nakonec exploduje v plamenech a vidíme obrysy postavy. Vše se zrcadlí v jezeře pod vámi a pak .. žbluňk, gejzír vody, znovu temnota ... Viděl jsem ještě nějaké další varianty toho záběry, hrubé rendery pádu ze stran, nějaké vířivé efekty s vodou. Ale tohle byla jen
hrubě rozpracované. Zatím přidávali textury a efekty, takže bez kouře a dalších
atmosférických efektů.
- A pak ještě Stromovous ...
Ten je zatím jen ve velice ranných fázích vývoje (více o Stromovousovi třeba zde) a animátoři mají zatím jen hrubý nástin konečného vzhledu. Hranatý obličej, veliký nos, spousta úponků rostlin jako vousy ... Viděl jsem zatím jenom drátěný model bez namapovaného povrchu. Každopádně co upoutalo bylo husté obočí a velké oči.
- A ještě dodatek
Byla tam hromada rekvizit používaných animátory pro tvoření počítačových modelů - meče, brnění, helmy ... Po celé budově WETA pobíhá hromada lidu, všude jsou nějaké mašiny. Je to změť temných výklenků, skříně plné návrhů, pracovní stanice kde se jen dá (typické koleje technických vysokých škol :o) Škoda, že bezpečnostní opatření jsou tak drsná. Nepodařilo se nám dostat se k "farmě" počítačů renderujících scény. Software primárně používaný na animování LOTRa, Shake, nedávno získal Apple). Žádné fotky bohužel nejsou, ale už brzy to uvidíme v kinech.
pozn. Software primárně používaný pro generování scén (postav, bojů) v LOTRovi se jmenuje Massive. Co je zač Shake netuším. Stromovous je pár tun železa o výšce několika metrů a počítačovou grafikou měl být jen dotvořen, ne udělán komplet. Ale to se vlastně až tolik nevylučuje. Celý skelet pro mapování povrchu musí animátoři dělat tak jako tak.
Zdroj:Ain't It Cool News
Překlad: Jan "Belcarnen" Čeřovský