Nostalgie - stará verze webu věnovanému filmu Pán Prstenů |
16.1. 2004 1:57:14 | Koviz | Já a kniha: Četl několikrát nejen ji, ale i dalí díla JRRT |
Omlouvám se, bude to delší :-)(23 kapitol. - Kdyžtak mne vyhoď, Bele)A to prostě proto, že bych se rád hnidopišsky vyválel ve všech svých pozitivních i negativních emocích, které jsem spolu s hrdiny prošel. Jako Tolkienův čtenář jsem měl "výhodu" sdílení zážitku s vedle sedícím párem, kdy mladý muž každou scénu komentoval z pohledu absolutního neznalce díla a jak sami zjistíte kulturního burana. Zůstal nám tedy jakýsi průměrný vzorek Pořadí scén možná není zcela přesné, ale takto si film po 7mi hodinách pamatuji I. Prolog - Deagol a Smeagol, přerod v gluma Nádherná práce filmařů i scénáristů v úvodu do děje. Andy Serkis JE Glum (on tak opravdu vypadá a to už v přirozené Smeagolovské podobě, špičková práce maskérů mu při přerodu víc než zdárně asistuje. JÁ: Seděl jsem v sedačce, ani nedutal a v duchu jen opěvoval obratnost, s jakou filmaři i neznalým divákům ukázali sílu a nebezpečí prstenu. TO PAKO VEDLE: "To asi bude Glum, když bere prsten z vody (Deagol)." Při škrcení: "Tak ne, tohle bude Glum." Při Smeagolově přerodu a odchodu pod hory. "No jo, je to Glum, vždyť jsem to říkal". II: Isengard Rozkošná, skvěle zahraná scénka s hobity u brány. Boyd (ať žije skotský přízvuk) a Monaghan excelují a jejich hobití původ jim každý věří. Scénka u úpatí Orthanku je brutálně sestříhána, ale pro kinoverzi dostačující (Palantír vyzvednut) JÁ: U brány veselé a supr. U orthanku: Gandalf je nějak ostřejší (při přebírání palantíru). Velmi důvěryhodné gesto a v duchu spolu s ním přemýšlím nad palantírem. Přesto se moc těším na extended, protože Stromovous je takhle jen do počtu, o Sarumanovi nemluvě. PAKO VEDLE: na poznámky díkybohu nemá čas, dějově je to přímočaré, veselé a vizuálně uspokojující. III: Krátká zastávka v Edorasu, Moc hezký comeback ext. FOTR Zeleného Draka, drobná interakce Aragorna a Eowyn, Théoden závidí? Pomohl nám Gondor? Pomužeme mi jemu (chvilka napětí), připomínáme divákům Froda, odjezd do Šeré brázdy. JÁ: Pip a Smíšek na oslavách tradičně excelují. Já ty kluky miluju. Jé, Eowyn je tu taky a prostě nechápu, jak ji Aragorn může odmítnout (sice jsem knihu četl, are Miranda je mňam). Théodene, Théodene, chudáku malý. Na hrdého krále Rohirrim ve scénáři nezbyl čas (už v TT)a postava se musí vyvíjet. S Eorlovou přísahou se nezatěžujme, bitva (a JAKÁ bitva) čeká, až tam přijde tvůj čas. Teď pochybuj a trus dvojjaké poznámky. Ach jo. Ale PJ a weta jinak moc umí (já chci taky brnění, meč, koně a hlavně ten BOŽSKÝ ZELENÝ plášť). Aragorn s Gandalfem pěkně připomněli, že i přes oslavy se máme na co těšit (problémů je kupa). Suprový odjezd se spoustou Massive Rohirů. PAKO VEDLE: Nestíhá, chlapec, nestíhá. Ale Aragorna s Gandalfem pochopil a že bude válka ví z traileru a všeobecně zbrojících aktivit těch chlápků koňmo. IV. Noc s palantírem, odjezd na Minas Tirish. Pipin se krade pro Palantír. Gandalf spí s očima otevřenýma. Sauron nespí. Fool of a Took! Ale poctivý blázen. Představení linie králů a bílého stromu. Musíme do Minas Tirith. Srdcervoucí odjezd. JÁ: Palantír výborně ztvárněn. Aragorn ho neustál (nebývale reálné, věřím všemu, co se na plátně objeví). Gandalfovy otevřené oči jsou přirozené, nádherný tragikomický prvek (děda chrní, ale tragické to může mít následky). Moc hezké vysvětlení role Minas Tirith nečtenářům. PAKO VEDLE: Gandalf má otevřené oči a chrápe. Muhehehehe. Pipin je čistý. Hořící strom a Minas Tirith. Aragorn má být král. Aha chápu. V. Frodo, Sam a Glum - schizofrenie, připrava na rozkol. Už jsme u Mordoru, rychle k Minas Morgul. JÁ: Suprový herecký výkon všech tří(čtyř) zúčastněných. I hladina hraje. Samovi se nevěří (nebo věří). Frodíku, chlapče, nevypadáš dobře, nevěř tomu bídákovi. Ten prsten ti ale dává zabrat. Vydrž, prosím, vydrž. Panoramatický záběr ukazuje, že jsme za humny Mordoru. PAKO VEDLE: Jé, zase Glum...hmmmm chce je zabít, supr digitální triky. Samovi se nevěří? Proč? Vždyť jsme všichni slyšeli, že je zamorduje. Á, támhle jsou hory, přituhuje, už tam budou. VI. Gandalf v Minas Tirith. Denethor. Pipinova přísaha. Recap situace na hradbách - Witchking, jak dát vědět Rohanu, že o ně stojíme - Théoden potřebuje pošťouchnout. JÁ: Kristepane, výtvarná cena za to město. Když Mistr (:-) psal, že ho rozděluje skalní stěna ve tvaru lodního kýlu, nevěděl jsem, že nádvoří se stromem může být také krásné a impozantní. O ostatních budovách nemluvě. Rozkošně něžně vtipná instruktáž pipa přede dveřmi. Trůnní sál na jedničku. Denethor s rohem. Nu vidíme se (téměř) prvně, jaký asi bude. Zlomený žalem, pochopitelně. Ten chlap hrát evidentně víc než umí. Pipin se nabízí za Boromira (přísaha bude později). Proboha, kde je správcova důstojnost? Slova jsou z knihy, kontext ne zcela. Vždyť se jen hádají a on odmítá pomoc Rohanu (Eorl a Mardil rotují v hrobech) kvůli jednomu hraničáři (byť je to Aragorn). Gandalf vyklízí pole. Na hradbách to s Pipinem proberou. Moc hezké představení Jedničky. Helma sice trochu divná, ale později jsem se jí sám začal bát. PAKO VEDLE: Wow, to je city. Hihi scénka u dveří, Pánové se hádají. No jasně, ten vlasatej je zlej a hamižnej, páč se bojí koňskejch a Aragorna a království chce pro sebe. Witchking. Divná helma, Ichichi. Tak přijedou Rohirové? V traileru to bylo.... VII. Arwen, budoucnost existuje. Elrond znovuzkutí meče. Arwen umírá? JÁ: Přesto, že v knize celá pasáž není, jinde možná kýčovité využítí dítěte mne dostalo (PJ, ty potvoro, tolik tuctového patosu a já ti to baštím jak malej kluk!). Elrond je naprosto uvěřitelný otec (zalhal, ale pro dceru přizná i chybu). Zkutí meče: Nedýchám. Jak může být s runami ještě hezčí, než předtím? Arwen umírá? No budiž, drama. Neználci alespoň pochopí, že o něco jde (móc pěkná baba). Mimochodem, Arweniny šaty, mňam (a to jsem chlap - nu, stejně by mi nepadly). PAKO VEDLE: Svítící elfové, pěkná baba, pěkný dítě, přísný Elrond, suprovej mečák, Arwen umírá? Snad jí z toho vytáhnou. Pěkná baba. VIII. Šerá brázda. Hotovost Rohirů. Stezky Mrtvých - intro. Eowyn a Aragorn jako naděje Rohirů. SPOJUJI STŘIHY přijíždí Elrond, Aragorn představen osudu. Ten si žádá své. Odjezd na Stezky. JÁ: při vjezdu do Brázdy Théoden zdraví "plukovníky". Divák konečně chápe, že Rohan není jen hrstka koňáků z Helmova žlebu a kde se vzali ty tisíce jiných. Théoden je opravdovým generálem i králem (jen se zdá, že se pomalu vyrovnal s Aragornem jako č.1 pro Rohan a bez něj ani ň - ach jo). Eowyn divákům i Aragornovi jeho výsadní postavení zdůrazňuje v další intimní (a to bez sexu - nejsou ti herci skvělí) chvilce. Bohužel je džentelmansky odmítnuta (Nechápu, jen zírám na plátno a přestože znám diktát knihy....., já toho chlapa nechápu). Nese to dobře, štítonoška. Jemné představení Stezek Mrtvých (Vigo umí zahrát i strach - a DOBŘE!). Večer dorazí Elrond. Muž a Meč - dokonalý pár. Musíme na stezky a sami. Legolas a Gimli se nedají odhodit (to je dobře, tahle trojka se pěkně doplňuje). Odjezd. Rohanští si zoufají. A TADY THÉODEN PŘEBÍRÁ VELENÍ A KONEČNĚ SE CHOVÁ JAKO KRÁL! Bohužel, až na úvodní větu. Bernard má spoustu charisma, ale již podruhé v ději trilogie se opakující prohlášení, že nemůžou vyhrát a tentokrát si proto ještě ZAJEDOU kino spíš rozesmálo. Rohanští to vzali, ale zaskřípalo mi to. BTW: Sochy pukélů - já ty detaily miluju. Eomer nemá co hrát, ale na to jsme již s TT zvyklý. Nicméně: Skvělý první důstojník PAKO VEDLE: Juj, to se nám to komplikuje. Aha, dědic má meč. Aha musí jít po té úzké pěšince plné zlých blíže neidentifikovaných mrtvých. Nu, budiž. Théoden je král. Ale povzbuzující věta: "Nemůžeme vyhrát, jedeme se nechat rozsekat na kusy (ale slavně)" Muhehehehe. IX. Zapalujeme majáky, účast Rohanu zajištěna, Eowyn odkázána k dětem. Smíšek navzdory ochotě taky. Odjezd vojska. "My lady?" JÁ: Scéna se zapálením majáků je nádherná. Pipin to typicky provede s troškou humoru. Gandalfovo zašeptání "Amon Din", když doufá v zažehnutí řetězce, mne jako čtenáře knihy dojalo k slzám. Nádherné panoramatické záběry. Théoden přijímá vývu. (To se částečně prolíná se spojenými střihy VIII., pardon). Oscarová scéna s Eowyn. Je naprosto vedlejší a přitom přesně ukazuje postoj i motivace obou zúčastněných. Momentka se Smíškem mne potěšila. Hobit zase přinesl úsměv (skvělá zbroj, WETA vede). Odjezd a příkré odmítnutí Smíškovy účasti. To, že byl vyzvednut nečekaně a za jízdy, včetně rozkošné věty "My lady?" mne jen více a více udrželo v už od začátku trvajícím pocitu (navzdory cynickým myšlenkám), že toto se opravdu děje a o něco jde. Čert vem Dernhelma a knihu! (Panebože, já se rouhám, ten PJ mi ale dává...) X. (SLUČUJI STŘIHY)Vyprázdnění Minas Morgul, Frodo, Sam a Glum u mostu a na schodech. Glumova past. Drobná bitka. Sam "usvědčen a vykázán" JÁ: Chudák Frodo, prsten s ním obrovsky mává a ten slizký Glum (jaké CGI, ten je pravej!) ho má nechutně přečteného a právě přes prsten mu leze do hlavy. Ne, Frodo, ne! Brána se otvírá. V nádherně zeleném světě se představuje Witchking ve svém dominiu na větrném oři, armáda jde na pochod. Už to začíná, už se klepu. Bože, těch je. Pellenor bude BITVA. Frodo a Sam pokračují ve výstupu. Glum je nechutně zákeřný a Lembas past mu vychází. Jak moc lze přítele zranit slovy. Zničený Sam. Ubohy, ubohý Sam. PAKO VEDLE: Glum je svině. Witchking je bůh. Joj, to je zlých skřetů, jsme všichni (rozuměj - i osazenstvo kina)ve velkém maléru. Past na Sama funguje a ten odvrhnut. Máme nějak sucho v krku. XI. ASI ZASE SLUČUJI STŘIHY, JE JICH OPRAVDU PŘÍLIŠ. Obrana Osgiliathu a ústup zpět do města. Přísaha pánovi. Nařízení protiútoku. Pipin pěje, Faramir jede a Denetor žere. JÁ: Invaze v Osgiliathu. Bohužel jen zde se v celém filmu gondorští vojáci chovají jako vojáci. Skvělá i když bohužel předem prohraná šarvátka. Fellbeast je nechutná a nekonvenční zbraň, nazghulové křičí silněji, už se jich bojím taky. Speciálně to, co dělají s jezdectvem mi vyrazilo dech. Faramir doráží do města. Pipin skládá přísahu a Denethor (ten chlap hraje skvěle, ale napsali mu ABSOLUTNÍHO VOLA) vysílá Faramira na tak směšně blbou sebevražednou misi, že i já pochybuji, že v (filmovém) Gondoru existuje jediný myslící voják. Nicméné prostřihy s Pipinovým zpěvěm s nadzemskou akustikou sálu mi na tuto blbost dávají zapomenout. Akustiku ruší, jen Denethor svou chrapounskou konzumací ovoce a zeleniny. KDE JEN, KDE JEN ZŮSTAL DŮSTOJNÝ GONDORSKÝ SPRÁVCE. HYPERABSOLUTNÍHO VOLA mu napsali. Bože, ať to spraví Ext. verze. PAKO VEDLE: Aj, vaj, skřeti se dostali přes řeku, to jsou ale božani ti gondorští, že tak skvěle bojují. Mrzí ho i za ně, že musí opustit pozice. S námi se všemi se o ně bojí, když ustupují k městu s fellbeasty nad hlavou. Pipinova přísaha ho přiková k židli. Denethora má za šíleného bezcharakterního "zlého krále či knížete či co". Dvouřad znovuobsazujících Gondořanů jedoucích zpět na Osgiliath ho rozesmál (právem). Pipinova píseň nás rozesmutnila a Denethor naštval. XII. ZAS PÁR STŘIHŮ V SOBĚ, Odulino doupě, obklíčení Minas Tirith. Výměna katapultových střel. Fellbeast jako bitevník. Faramir se vrací. Denethor absolutně mimo mísu. Gandalf přebírá vedení. Obrana se vzpouzí. JÁ: Celé Frodovo pobíhání po doupěti ať za Glumovým hlasem nebo s Odulou v zádech mne nechává relativně klidným. Kaje se, a přišel na to, že nad Sama není. Sam se v mezistřihu dole na schodech zdravě naštve nad důkazy Glumovy zrady a vyráží nahoru. Stihne to? Škoda, že už to vím. Ovšem scéna kdy je Frodo polapen v pavučině a Odula se blíží je o tak nechutné bezmoci, že se mi až udělalo zle. Na poslední chvili uniká, ale dobře mi není, protože vím, že nejhorší přijde. Bitka s Glumem dodává realističnosti tomu zlému Prstenu, o kterém to je. Minas Tirith je obklíčena. Faramir dovlečen koněm do města (dost kýčovitě) 500m před útočníky. Denethor se totálně zhroutí (herecky skvělé, já to beru, ale v kinoverzi jaksi nemá STAVU, z jakého by degeneroval. Na začátku byl zlý a zarmoucený nad rohem. Pak udělal spoustu kravin a teď je "zlý" a úplně mimo). Na jeho výkřik mimo realitu, ať opustí hradby, tak vojáci BLESKOVĚ UČINÍ (kristova noho!). Gandalf ho zbije, jak malého kluka, stráž nereaguje. Z Gondorských vojáků jsou statisti ve špičatých přilbách. Gandalf je sice efektně obrací z útěku zpět na hradby, ale je to tak trohu pal/nepal jejich přesuny mi k mé lítosti připomněly přesuny z noci na Karlštejně ("Na hradě je ženská). PAKO VEDLE: Z Oduly učůrává, šiky skřetů se mu líbí, fellbeasti jsou hodobóžoví a ten zlý pán po tom, co syna poslal na absolutní smrt absolutně zblbnul a komicky dostal přes kokos holí. Gandalf je bílý a obranu znovu sešikuje promptně. XIII. Aragorn a Stezky Mrtvých. JÁ: Někdy v mezidobí minulých střihů Aragorn s druhy vyřeší problematiku nemrtvých. Graficky božské, choreograficky taky, Anduril vede. BTW: Musím si zkontrolovat titulky, protože mrtvý král mi připomíná Viga. PAKO VEDLE: Jůůůůůů!!! kůůůůůůůůůl¨!!!! XIV: Grond, ústup na další hradby, Rohy, rohy, rohy. Olifanti. Gondor ustupuje na poslední hradbu. JÁ: Bitva opravdu začala naplno. Gandalf je v boji neskutečně platný a elegantní. Navzdory tomu je brána prolomena a gondorští statisté ustupují. Co však udělalo Pelenor nečím na co nelze zapomenout, jsou Rohirové. Od výjezdu ze zasluněného horizontu, po Théodenův zahřívací proslov (TOTO JE TEN EORLOVEC, KTERÝM BYL OD MOMENTU, KDY VSTAL Z TRŮNU PO SEJMUTÍ "KLETBY") až po samotný "charge". Neuvěřitelné! Božské! Reálné! Chci koně, kopí, meč, štít a PLÁŠŤ (jo a brnění :-). Olifanti nám Všem ukazují, že to není tak jednoduché a bitva je stále na Vážkách. V celé sekvenci bych (jiní jsou také skvělí) vyzvedl Eomera, protože jen pohled na jeho zuřivý výraz při útoku by mne zahnal na útěk. Gondorští statisté v zájmu dramatu ustoupili (i přes Gandalfovo čupr vedení) na poslední hradbu. PAKO VEDLE: Naprostý úžas nad emocionální i faktickou silou bitvy. Svou tvrďáckou sebedůvěru si nahrazuje jen zašeptáním partnerce: "Jé, sloni" Pak už jen poulení očí a bezbřehý obdiv k Rohirům. XV. (zase slité střihy - celé se prolíná s bitvou XIV a XVI) Odula podruhé. Sam pozdě ale přece. Frodo mrtev? Ne. Frodovo osvobození. Kde je Prsten? Odchod v skřetím převleku. JÁ: Sice to vím, ale pozorovat Frodovu naději, že se dál dostane i pomoc Galadriel při vědomí, že Odula ještě přijde, bylo nervydrásající. A jak přišla! Ať mi nikdo nevykládá, že ten "pavouk" nemá osobnost. Chladné, pomalé, opatrné a vychytralé ulovení unavené kořisti. Oproti tomu hmyzí zamotání kořisti do kokonu. Brrrrrrr. Á, tady je Sam. Není ten hobit k sežrání. To je opravdový hrdina. Před filmem jsem měl obavy, jak souboj Sama a Oduly na plátně vyjde - přece jen se to lépe čte než sleduje. OBROVSKÝ OMYL. Nejlepší choreografie souboje dvou a osminožce v dějinách filmu!!!! Včetně detailu pro čtenáře, kdy si odula kusadly zakrývá oči před lahvičko Galadriel. PJ RULEZ!!! Překonává se i ve ztvárnění Šagrata a bitky, která vznikne po Frodově přemístění do věže. Sam odeslechl, že pan Frodo není mrtvý a přichází bojovat. I jindy patetické výkřiky jsou zde zcela na místě zakončeny osobními poznámkami:-). Je sladkej. Frodo zachráněn. Ale nemá Prsten!!! Sam ho po nervymrazícím váhání předá (IMHO asi nejlepší scéna s Prstenem spolu se závěrem). Převlečeni se vydávají k Hoře Osudu, ale v cestě mají 10 000 skřetů. PAKO VEDLE: Ten člověk nedýchá! (A díkybohu nemluví.) Jen se třese napětím, jak to dopadne. Pavouk, skřeti, Prsten - trochu silná káva na městského tvrďáka. XVI. Rath Dinen. Denethor jako cílový koník a kulečníková koule. Příjezd Černých plachet. Propuštění mrtvých. "Musíme dát Frodovi šanci". JÁ: Celá choreografie Denethorovy hranice a Faramirovy záchrany je strašna. Johna Nobla mám za jeho herecký výkon rád, ale dle mého názoru zde opravdu neměl co hrát. Jen jednou jedinkrát mu byla dovolena řádná důstojnost a síla gondorského Správce, a to když vyhazoval Pipina za dveře. Modlím se za víc takovýchto záběrů v EXT. Pak už je to totiž jen: Nechat se mlátit Gandalfovým kopím a znectít sebe ("správcův" palantír se snad vejde do EXT) i nejhezčí exteriér pochodňovým během s nezbytnou snahou trefit koncový otvor (přátelé, to byl BOWLING). Na Harlondské molo vyskakují tři hvězdy a po krásné humorné vložce zaútočí i s vojskem mrtvých. Bojové scény hrdinů jsou úchvatné. Legolas a olifant patří k podivné tradici nezemských kousků. Osobně to neberu vážně. Mrtví vyčistí, vše co je třeba a jsou šlechetně (a efektně propuštěni). Všichni účastníci bitvy se sejdou v trůnním sále a vysvětlí divákům, že se postarají o oněch 10 000 skřetů co trápí Froda. Scéna se mi líbila, ale tentokrát jsem opravdu bral v potaz jen potřebu diváka. Gimli je ovšem konečně vtipný. PAKO VEDLE: Během celé bitvy se pohybuje na druhé straně plátna. Osvobodí ho až volnější rozhovory na jejím konci. XVII. KRISTOVY RÁNY, JÁ ZAPOMNĚL NA EOWYN, JEDNIČKU, THÉODENA A SMÍŠKA!!!!!. JÁ: Pominu, že jsem zapomněl, ale jedna z nejdůležitějších scén Pelenoru v žáru bitvy nechybí. SKVĚLÉ, SVĚLÉ, SKVĚLÉ. První 2 slzy za film (a to jsem drsnej). PAKO VEDLE: nejdřív strach, pak nevíra z vítezství té křehké holčiny, zamilován při loučení s Théodénem. Slzy, přátelé, SLZY!!!. XVIII. Aragorn před Černou branou. Frodo a Sam na svazích hory. JÁ: Skřeti odešli k Morannonu. Aragorn tam doráží s malinkatou armádou a svou vůlí (úchvatná scéna) ji udrží v pozici, dokud se nenechá obklíčit. Oko je fixováno na něj (a ostatní samozřejmě) a moment, kdy Aragorna pokouší je pro mne jedním z nejsilnějších z filmu. Nemenší potíže má s Frodem Sam na svahu Hory Osudu. Sean Astin UMÍ říkat i nejpatetičtější věci tak, že mu je věřím. Oči Elijaha Wooda jsou to jediné, co za něj hraje, ale BOHATĚ to stačí. Nahoře (na Hoře) na ně čeká Glum a vypukne šarvátka, při které je Sam od Froda odtržen. Aragorn s ostatními mezitím bojuje o přežití. PAKO VEDLE: ticho, napětí, obdivuje Sama - vlastně všechny. XIX. Sammath Naur. Glum a jeho milášek. Láva. Přilétají Orli. Frodo a Sam na konci sil. Přilétají orli:-) JÁ: Finální scéna Froda, Sama a Gluma se mi velmi líbila grafickým vyjádřením lákavosti Prstenu i Frodova odtržení od reality. Glumův boj s neviditelným protivníkem byl zvláštní tím, že režisér padl za obět knižnímu popisu. Divák je totiž zvyklý vidět někoho poletovat ve vzduchu a předpokládat, že jej tam drží něco, co divák nevidí. A v tomto případě je to Frodo:-) Že Glum nepřepadne sám, ponechám filmové licenci, stejně jako Frodovu záchranu Samem (velmi silné). Za geniální považuji, že Prsten není zničen hned po pádu do lávy, ale až se protaví krustou. To je REÁLNÉ! Při tomhle věřím filmu každý záběr. O prolínání na Morannon, kde se bojuje nemluvím, protože v tento moment hraje tamní bitva bez pardonu druhé housle. Na druhou stranu věřím, že Tolkien by ocenil ztvárnění přilétajících orlů. JE PO VŠEM. Prsten je zničen, ale Sam a Frodo nemohou uniknout vroucí lávě. Tento moment, kdy si blízce říkají, jak se mají rádi (a právem) byl pro mne, a většinu diváků mužského pohlaví v sále stejně silný jako trapný. Rozumějte: Trapný každému z nás, ne sám o sobě. A proto, že asi každý, kdo má blízkého kamaráda stejného pohlaví a dostane se do situace, že mu upřímně říká, že ho má rád, vyjadřuje něco velmi intimního, osobního a upřímného. A při tom nechcete být viděn někým, kdo o Vás nesmýšlí stejně. Platí alespoň pro kluky :-). Jakékoliv zmínky o homosexualitě považuji za pubertální nedovtipné kecy. Buď nemáte blízké kamarády, na kterých Vám záleží, a nebo lžete. Slzy jsem udržel. Dojetí nikoliv. Naštěstí je tu Gandalf a naše hrdiny zachrání. PAKO VEDLE: Při klimaxu zničení prstenu nedýchá. Po osvobození Středozeměn a při klidné intimní scéně Sama s Frodem zachraňuje své adolescentní ego blbými kecy, ostentativním povzdycháváním a úlevnými poznámkami typu:"Tak už je to hotovo, co si to ještě povídáte". XX. "Cormallen", korunovace, Arwen žije, návrat do Kraje, dopsání knihy, odjezd směr Šedé přístavy. JÁ: Buď slzy polykám nebo roním. Radost všech hrdinů z jejich znovusetkání, Gandalfův nový smích a jen "pohledové" potvrzení úzkého vztahu Sama s Frodem jsou něco, co po třech letech žití s hrdiny prostě nevydýcháte. Nenávidím PJ za to, že mne rozbrečel před tolika lidmi. Aragornova korunovace byla moc pěkná a standartně překvapivé odhalení Arwen podáno originálně a s noblesou. I obligatorní polibek režisér vystřihl tak, že se celé kino usmálo a zaradovalo s nimi (někteří - já - skrytě). Poté přímo navazuje pasáž o návratu hobitů do Kraje, který jejich hrdinské skutky nezná a nerespektuje (pěkné - Sam se konečně rozhoupe)a už šupajdy do Šedých přístavů. PAKO VEDLE: sebral se až při romantické scéně s polibkem, kdy si zachraňoval trďáctví slovy: "Tak už se polibte, ať můžu jít domů" Dovolil jsem si zareagovat, že nechce-li, ať na polibek nečeká a sál opustí rovnou. Od té doby bylo TICHO. XXI. Šedé Přístavy JÁ: jsem prořval celé. Ono se prostě nedá koukat na 4 blízké kamarády se slzami v očích a sám v nich nějaké nemít. MASO, MUČENÍ A VRAŽDA. Peter Jacskon si s těmito záběry pohrál na dobrých 6 minut a to už opláčete úplně všechno z osudů hobidů od začátku FOTRA. Svůj cynismus si zachraňuji jen rýpnutím, že Celeborn by do lodi nastupovat neměl (já vím, vysvětlování Sindar by zabralo dalších 20 minut, ale už pryč od toho dojáku :-). I v samotném závěru si pro nás (fanoušky) režisér nechal drobny detail, který moc, moc potěší - Narju na Gandalfově ruce. Samův návrat domů už jsem přežil ve zdraví, protože děti a Růža dodají nějakou tu naději každému. PAKO VEDLE: Byl ticho, polykal slzy a komentářů se neodvažoval. XXII. Titulky JÁ: Nevím, protože celé kino se hromadně zvedlo a já si s pánem od vedle chtěl na chodbě promluvit. Sdělil jsem mu, že se domnívám, že mne jeho celofilmové komentáře snad opravňují k několika svým krátkým. Dal jsem mu 2 doporučení. Obě krátká a obě anglicky (údajně rozuměl). A to: "Jdete-li na podobný film". Buď "READ THE BOOK" a nebo "SHUT THE FUCK UP". Rady přijal a odešel. Doporučuji všem ostatním u jakýchkoliv filmů podobným způsobem své sousedy umravnit. Většina lidí couvne, vyjádříte-li nesouhlas. A ti co ne, Vám nestojí za to. Celkově je ROTK naprosto úžasný film, ale modlím se v EXT verzi. "Vycpat" potřebují hlavně přípravy k bitvě a i když nedoufám, přál bych si, aby se podařilo vyspravit Denethora. Všem kteří dočetli až sem, děkuji za čas a tobě Bele za to, žes zde mé výplody nechal. Kovíz. PS: Omlouvám se za možné chyby, ve formátu vkládání recenze se mi stať opravdu blbě kontroluje a přece jen je pozdě. Dobrou | ||
|
Nacházíte se na JCsoft's
FANTASY Homepage - http://www.jcsoft.cz/fantasy/ Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.x (5.x) a rozliení 1024x768x16/32bit Jan Čeřovský (c) 2000 All rights reserved Jakékoliv nalezené chyby ( patné odkazy, chybějící obrázky, hrubky, ...) se nebojte nahlásit na můj e-mail. |