Nostalgie - stará verze webu věnovanému filmu Pán Prstenů
Nová verze - http://lotr.jcsoft.cz
[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]
30.5. 2003 | Belcarnen | Muzikál Pán Prstenů - tentokrát oficiálně a naprosto vážně; Přestaňte se těšit na Domy léčení...; Proč spadl Aragorn ve Dvou Věžích z útesu? | Muzikál Pán Prstenů - tentokrát oficiálně a naprosto vážně
Možná
si vzpomínáte na pár starších výborných mystifikací ohledně
"plánovaného muzikálu Pán Prstenů". Před mnoha měsíci
se nejdříve objevil fiktivní
novinový článek, který pár lidí dokonce vzalo vážně. O něco
později následovalo dokonce několik propagačních
plakátů. Opět jim snad někdo i uvěřil. A dnes...
dnes už je to jisté. Pravda, Boromira nebude hrát Daniel Hůlka a muzikál
Pán Prstenů se neobjeví nejdříve v České Republice, ale jeho
přípravy jsou v plném proudu...
Premiéru bude mít na jaře roku 2005 v Londýně. Režie se ujal
Matthew Warchus, vše produkují Kevin Wallace a Saul Zaentz. Hra bude
uvedena údajně na "oslavu padesátého vydání celé trilogie".
Za texty stojí Shaun McKenna, hudbu mají na starosti Stephen Keeling a Bernd Stromberger.
Spousta slavných jmen má zajistit, že produkce ve výši osmi milionů
liber (muzikálový rekord) nevyjde vniveč. Obsazení zatím není známé,
ale představitelé hlavních rolí jsou pečlivě hledáni a finální
casting se uskuteční na začátku příštího roku.
Oficiální stránky muzikálu: www.thelordoftheringsmusical.com
Přestaňte se těšit na Domy léčení...
Miranda Otto v nedávném rozhovoru poznamenala, že v Návratu Krále pravděpodobně
neuvidíme zrovna moc scén z Domů léčení. Vůbec celá romance
mezi Éowyn a Faramirem byla prý poněkud zlehčena. Miranda vypadala
poněkud zklamaně, ale nakonec řekla, že "něco muselo
ustoupit - v příběhu je toho tolik na vyprávění."
Proč spadl Aragorn ve Dvou Věžích z útesu?
V časopise CineFilm(s) se objevil článek o Návratu Krále a zajímavé
rozhovory ohledně filmového zpracování Pána Prstenů obecně. V
jednom z nich se mluví o scéně, ve které Aragorn spadne i s vrrkem z útesu.
Myšlenkový postup, kterým se do děje dostala, byl poměrně zábavný...
Cestou z Edorasu do Helmova žlebu se toho moc neděje. Peter Jackson byl
fascinovýn vrrky a mrzelo ho, že se o nich Tolkien zmiňuje snad jen dvakrát
a nijak výrazně. Ale PJ je v příběhu opravdu moc chtěl,
chtěl pořádnou bitku. A díky "prostoru" na cestě do
Žlebu se toto místo ukázalo ideálním pro přidání boje, protože navíc
zvýšilo napětí a nebezpečí v tomto konkrétním momentě příběhu.
Když bylo rozhodnuto, že Aragorna a jeho společníky napadnou vrrci, začalo
se jednat o úpravě celkové atmosféry příběhu. Vše mělo
být trochu temnější. A přesvědčit diváky, že Aragorn je
mrtev a vyděsit je, jak asi bude příběh pokračovat, to je přeci
ideální! Nota bene v polovině filmu. A tak Aragorn padá z útesu. To dává
scénáristům možnost přidat onu surealistickou scénu s Arwen,
moment, kdy se její mysl spojí s Aragornovou. Jistě víte, že velký
rozdíl mezi knihou a filmem je role Arwen. Ve filmu má hrát roli mnohem větší
a tohle byla fajn příležitost...
Máme velké štěstí, že u Skákavého poníka se v knize nikdo nezmiňuje,
že nad krajem jednou viděl přeletět draka. Každá drobnost se může
změnit ve fantastickou akční scénu plnou paranormálních jevů...
Držte palce, ať je u Návratu Krále takových větiček co nejméně...
|
[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]
Arsiméné, přidáno 9.6. 2003 18:30:34 | Lidi, té zprávě v novinách o muzikálu jsem nějaký čas nebyla schopná uvěřit. Ne že bych si myslela, že je to kachna, ale tak nějak jsem to prostě nebyla sto vzít na vědomí. Je to tak odporná představa, že dokonce nejsem ani rozčílená. A nejhorší je, že na to určitě potáhnou davy a bude to sypat dolary jako beránek Otřesse. Prosím vás, všichni, co máte rádi pravého Tolkiena a hnusíte si tupou komerci, nechoďte na to, jestli to budou dávat i u nás. Kdyby to tak zkrachovalo - jenže to je čirá utopie, ach jooo...
Vrrci vypadají opravdu nechutně, jako nějací kříženci medvěda s bůhvíčím. Belcarnen nás docela výstižně seznámil se způsobem Jacksonova myšlení (omlouvám se jeho obdivovatelům, ale podle mě je nejhorší, když si režisér začne myslet, že "on by to vymyslel líp". Pak většinou přijdou nejhorší trapárny.) Taky jsem ráda, že Jacksona nenapadl drak nad povodím a "kráva Měsíc přeskočí" - to by asi vážně přeskočilo jemu.
| | smaug, přidáno 8.6. 2003 21:52:45 | Vsem kdo maji radi pozemske vlky: ja taky miluju vlky, vsak mam jednoho obrovskyho sedyho skorovlka doma, a je to vpravde muj milasssek, nicmene von takovej vlk kdyz se nastve, vohrne pysky a ukaze tesaky tak vypada dost hruzostrasne, a je to daleko hororovejsi a rekla bych i dustojnejsi hruza, nez jaka jde z tech prasivejch prerostlejch podivne se ksychticich hnedozelenejch filmovejch hyen. Howg.
| | Lothmíril, přidáno 4.6. 2003 14:57:46 | Ono vám je to také divné. Muzikál Pán Prsteňov - mohla by to byť sranda. Ale uvedomte si kolko specialnych efektov bolo vo filme. A teraz to ma byt spracovane ako muzikal... bojim sa, ze to bude hrozne.
Vrkkove boli zlati, hoci vyzerali fakt jak Hyeny, ja som si ich predstavovala ako takych krvilacnejsich (o dost) vlkov:-)) Ale ten Aragornov pad, to bolo dost odveci. Ked sa to tak vezme... "Arwen bozkom zachranila Aragornovi zivot a vdaka jej laske prezil. Potom sa prebral, stale snival o jej bozku, ale to uz nebola Arwen, to uz bol Brego - kon..."
Ale dufam, ze tie Houses of Healing nebudu privelmi skracovane. To je jedna z mojich najoblubenejsich sceniek... A Faramir "polibil ji /Eowyn/ a nedbal, ze stoji vysoko na hradbach a kadzy je muze videt" alebo este skor "zlate a havrani vlasy se jim propletli" (tak podobne), to sa sice filmom neda vyjadrit ako v knihe, ale takyto efekt by stal za to:-)) Keby mal Faramir cierne vlasy, samozrejme. Ale nemam proti jeho vlasom namietky, neviem si Davida Wenhema predstavit ciernovlaseho.
| | Arien, přidáno 4.6. 2003 11:28:51 | Och, ja myslela, ze musel Aragorn spadnout proto, aby se mu pak lepe pocitala armada Orthanku - kazdy vojak projistotu dvakrat az trikrat, to je potom deset tisic cobydup ;-)
| | maff, přidáno 4.6. 2003 8:50:52 | :-) Zmeny mi vubec nevadi, knihu si uziju zvlast a film taky, jsem nenarocny divak, ktery se skvele bavil i u Krale skorpiona. Muzikal? Pokud to neni recese, tak to urcite bude straslive komercni zalezitost, ale kdyz se to nekomu libi, proc ne. Ja bych si taky nikdy nekoupila sosku plastikoveho Aragorna, ale to neznamena, ze deset dalsich by si ji koupit nechtelo. Pamatuje si nekdo ono stare divadelni predstaveni tusim Hobita. Dodnes si pamatuju pisnicku elfu z Roklinky, jak prihratymi hlasky zpivaji: Hola, hola v Roklince nasi... :-))))) Nezapomenutelne
Po tomhle preziju vsechno
| | Olórin, přidáno 3.6. 2003 14:35:08 | To bylo teda napínavý, že spadnul....
Jako kdyby nikdo nevěděl, že ve Středozemi nějakej ten pátek ještě pobude... :-)
| | (v)Eru, přidáno 3.6. 2003 10:42:55 | KOVÍZ: stačí jeden komentář, ale smysluplný a inteligentní :o)
Muzikál: ano, pak už zbývá jen česká verze. Divadlo Globe. Hrají: Aragorn: Daniel Hůlka. Gandalf: Karel Gott. Arwen: Ilona Csáková. Éowyn: Sabina Laurinová.
Muzikály ne, děkuji. Ale každému, co jeho jest ;-)
| | Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 3.6. 2003 10:12:02 | Gill: Ano, ten další zdroj jsem taky četl a je to chyba překladu. V originále rozhovoru (což je zdroj nás obou) se mluví o dotáčkých souboje s Pánem Nazgúlů a dále Éowyn říká: "She also mentioned not holding out too much hope that much of the Houses Of The Healing would appear. Apparently the romance between Eowyn and Faramir, although definitely present, has been down-played somewhat. She seemed disappointed but said, 'well something has to make way - there's a lot of story to cover in the last film.'"
| | Ruby, přidáno 3.6. 2003 9:57:40 | gill: Máš pravdu s pochybnou důvěryhodností všech těch zpráviček o tom, co bude nebo nebude a jak to vlastně nakonec bude :-) Padavý Aragorn byl divný, Arwen i Brégo poněkud nezapadali, ale budiž, byly tam i horší zvěrstva (např. Gimliho "vtípky" nebo elfí komando). Ale co se vrrků týče, to už jsem psala několikrát pod různé články, že jsou naprosto jasně popsaní jako velcí oškliví vlci, u kterých si ani Gandalf ani Aragorn (oba dozajista velcí znalci fauny i flóry Středozemě) nebyli jistí, jestli jde o normální hladové vlky nebo vrrky. A to mám naše pozemské vlky taky moc ráda ;-)
| | gill, přidáno 2.6. 2003 18:10:34 | Nvím nevím. ale na v jiném aktuálním zdroji informací se zdůrazňuje, že NAOPAK bude Domů uzdravování a love story FaramirXEówyn více než v knize - já bych si počkal, někdy ty zprávy zaváějí více či méně falešným polacjem (viz: Nebude Narsil, nebudou Šedé přístavy, nebude Stezka mrtvých :-))A nikdo neřekl, že vrrci musej vypadat jako vlci - já jsem rád, anžto mám vlky docela rád, a tydle vobludy taky vypadaj sqvěle - navíc, dyž jsou morfovaný - zmutovaný skřeti, ta i Sarumanem produkovaný vrrci, to je logický, ne? A co se týče padavýho Aragorna, tak už sem se vyjadřoval tolkikrát, že pro teďka to prostě vynechám... Dejte se překvapit rozšířenejma TTT a pak se uvidí...
| | Kovíz, přidáno 2.6. 2003 17:54:38 | Tyto stránky navštěvuji moc rád a Vaše komentáře raději čtu než sám nějaké tvořím. Tady ale neodolám se svým drobným souhrnem. Ač nejsem (a možná právě proto) skalním fanouškem Tolkiena, můj zájem o připravovaný ROTR stoupá lineárně s oznamovanými změnami oproti knize. Bude to moc hezký film o tom jak by se psala kniha podle pravidel konzumního filmového průmyslu. S obligatorním sáčkem popcornu si ho užiju. Ke knize si dám skleničku vína a okouzlen budu rozjímat nad každým jejím nádherným detailem. Každému co jeho jest. A proto: Sauron na bojišti? - proč ne!!! Eowyn a Faramir vyškrtnuni pro nedostatek akce? - jasně!!! Rath Dínen mizící v nukleárním výbuchu? - zcela v mezích filmového řemesla. - a další a další.
Panu Jacsonovi se některé věci podařilo zachytit moc pěkně, ale příběh se oproti snaze (alespoň doufám)"filmově" prostě popsat nedá. Nádherné na celé věci je, že ať znám každou stránku knihy, podaří se již teď režisérovi napnout mne v obavách, a dozajista i překvapit JAK (rozuměj: jakou posloupností děje) to skončí. :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
| | Ungel, přidáno 2.6. 2003 15:17:01 | JÁ JE ZABIJU!!!
Jaký zlehčení vztahu Eowyn a Faramira???Arwen procpali ,kde mohli a jediný milostný příběh,který je v knize jediný vylíčený a oni ho zlehčí...:-(
A ke všemu určitě chtějí vynechat Iored:-(
| | Aubi ml., přidáno 2.6. 2003 10:05:22 | Leda že by to byl muzikál ve stylu Avantasia- The Metal Opera, to bych bral všema čtyřma...
| | Lucyová, přidáno 2.6. 2003 8:41:10 | Muzikál? No nevím, jestli tohle zarytí fanoušci skousnou... už vidím tu Elrondovu radu jak sborově vyzpěvuje "Fro-do půj-de, Fro-do půj-de, společenstvóóó, ááááá jéééé" a mohutný třesk mečů na poslední dobu... načež nastoupí tichá melancholická melodie a Aragorn se vyzpívá ze svého dilematu "být či nebýt král?" ... Ale jinak nic proti muzikálům :-) Leda že by skřetí "výroba" Skurutů u Žel.pasu tepala ve stylu Stomp - to bych docela brala :-))
| | Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 1.6. 2003 21:21:16 | BTW omlouvám se, že píšu Domy léčení a ne Domy uzdravování. Pomalu ale jistě si přestávám pamatovat překlad a spíš se orientuji v originálu %-) Teď mne kdosi upozorňoval mailem, abych to opravil :)
| | Aubi ml., přidáno 1.6. 2003 19:54:23 | No tak, takový slova! Ale jinak souhlasim. I kdyř vidět Hůlku, jak leze po kolenou a simuluje Froda by mohlo bejt docela zajímavý.
| | Míšánek, přidáno 1.6. 2003 17:28:47 | No, uvidíme, jaké dobytky obsadí do české verze toho muzikálu. To zase bude pěkná sračka!
| | irvo, přidáno 1.6. 2003 16:53:34 | Smaug: Obavam sa, ze LOTR uz niekolko rokov JE vynosna financna atrakcia.
| | smaug, přidáno 1.6. 2003 15:26:21 | Ty vrrrci mne fakt docela nastvali, myslim, ze jackson asi nikdy v zivote nevidel vlka, ty potvory vypadaly spis jak prerostly leprozni hyeny, a navic mi prisly az moc pocitacovy. Zkratka nic moc.
K tomu muzikalu, jen se modlim, aby se z Pana prstenu nestala po nasledujicich nekolik let vynosna financni atrakce.
| | Ruby, přidáno 31.5. 2003 19:08:43 | Jenom nechápu, když byl PJ tak nadšený z vrrků, že je nenechal tam, kde měli být podle knihy. Myslím, že pořádná bitka osamoceného Společenstva pod Caradhrasem by byla taky řádně efektní...
| | Mirime, přidáno 31.5. 2003 16:26:33 | Noooo, tak teď jen čekám, jaký bude ten Sauron v ROTRu....možná bude mít hlavu vrka, tělo ověnčené plameny a místo nohou skřety....!!:))
| | Brennos, přidáno 30.5. 2003 18:51:13 | Souboj s vrrky mi přišel fajn, zejména Legolasova heroická střelba na počátku... ale měli byste pochopit, že PJ (a jistě i jiní režiséři) netočí filmy jen pro diváky, ale také pro své vlastní uspokojení, když děláte nějakou práci, chcete z ní mít také vlastní potěšení, dělat něco co vás baví... PJ ulítává na "potvorách", tak mu to neberme ;o)
| | Aubi ml., přidáno 30.5. 2003 16:08:12 | Jejich maminka se asi zapletla s medvědem :)
| | filipa, přidáno 30.5. 2003 16:04:30 | a ani tí vrrci nevyzerali bohvieako.
aspoň ja som si ich predstavovala úplne ináč.
| | Tal, přidáno 30.5. 2003 16:03:25 | :)))))))))
| | Aubi ml., přidáno 30.5. 2003 15:33:36 | Jěště že se mu "a kráva Měsíc přeskočí" nezdálo dostatečně temné, jinak by lítající stračeny asi byly taky dost běžný...
| |
|
[ Všechny články ]
[ Zpět na stránku o filmu Pán
Prstenů ]
|