Nostalgie - stará verze webu věnovanému filmu Pán Prstenů
Nová verze - http://lotr.jcsoft.cz
[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]
5.9. 2002 | Belcarnen | Dějové změny, nové fotky, naštvaní fanoušci – proč to všechno?; Dvě Věže na Internetu? O tom si nechte jen zdát; Dvě Věže pro Game Boy Advance; Prozrazeno další důležité místo ve filmu; Chyby a zajímavosti ve Společenstvu Prstenu III. | Dějové změny, nové fotky, naštvaní fanoušci – proč to všechno ?
V posledních několika dnech mne zaujala diskuse okolo článků se seznamem dějových změn ve Dvou Věžích a v komentářích k fotografiím figurky Stromovouse a scén z filmu. Fascinujeme mne paradox lidí, kteří se na jednu stranu až s fanatickým zaujetím pídí po každé nové informaci, ale na druhou pak nadávají, že to „raději ani neměli číst“. Někdy se chovám úplně stejně. Přemýšlel jsem, nakolik má celý systém postupného objevování-se střípků zpráv a fotografií smysl. A také z jak velké části jej řídí samotná New Line Cinema. Jedno vysvětlení toho všeho se přímo nabízí …
Pamatujete si na jedinou skutečně kvalitní a oficiální fotografii Arwen před premiérou Společenstva Prstenu? Byla na ní s velmi sveřepým výrazem, taseným mečem a škrábancem na tváři. A jak vypadala v ukázce? Na koni se vřítila do řeky, tasila meč a pokřikovala na Prstenové přízraky, že si mohou zkusit pro Froda přijet, a v podstatě je vyzívala k boji. Jaký obrázek si tedy ten, kdo pozorně sledoval všechny tyto zprávy, o Arwen udělal? Xena! Elfí bojovnice, při nějaké bitce zraněna na tváři. Už tak „zbytečně zvýrazněné postava“ a ještě k tomu naprosto v rozporu s tím, jak byla v knize popsána. A jaké pak bylo milé překvapení ze skutečného stavu. Obyčejný škrábanec od větve, žádný souboj s Nazgůly. A i hodně kritizovaná Arwen se ve filmu tedy dala přežít.
Není tedy celá „aféra“ okolo Dvou Věží stejný humbuk? Nejsou pečlivě uvolňované zprávy o elfech v Helmově Žlebu a podobně jen z kontextu vytržené drobnosti, které nakonec budou velmi dobře zapracované do děje, a všichni se jen oddechneme, jak jsme byli naivní, že by Peter Jackson náš příběh takhle zničil? A figurka Stromovouse, to je taky případ sám pro sebe. Z ničeho nic se objevila na naprosto neznámých stránkách, ze kterých ji přebrali všichni ostatní. Z původního zdroje byla v řádu hodin odstraněna a velké (oficiálnější) weby dostali příkaz, aby fotku stáhli také. Ale všichni fanoušci už ji viděli a celý tento proces jen podpořil obavu, že figurka skutečně ukazuje pravý vzhled entů, který neměl být ještě týdny prozrazen. Skutečnost však může být jiná. Co když je figurka jen odpornou parodií na skutečný vzhled Stromovouse a dalších, kteří nás ve filmu naprosto uchvátí? Kdo ví …
Bavme se i dál pozorným zkoumáním všeho nového. Můžeme klidně spekulovat, hádat se, vyvozovat všemožné závěry z každé drobnosti „náhodou“ objevené v tajemných zákoutích internetu. Ale nevěřme tomu, že velká část není prostě jen dobře koordinovanou marketingovou kampaní. Hype okolo filmu je obrovský a velká studia si jasně uvědomují potenciál internetu i to, jak jej lze využít. A já a spousta dalších jim v tom pomáháme. A proč ne? Skutečný obrázek o tom, jak dobrý či špatný film Dvě Věže jsou, si stejně uděláme až po druhém či třetím shlédnutí v pořádném kině. Fotografii nás mohou naladit, psané útržky z děje přidat obav, videa a různé ukázky způsobit čekání na premiéru nesnesitelným. Toť vše a nic víc …
P.S. pokud vám přijdu trochu moc paranoidní, tak máte pravdu. Asi jsem při sledování té vší komerce a podobných věcí trochu ztratil „iluze“. Pán Prstenů není filmem, který má potěšit srdce všech fanoušků knihy. Je to projekt, který má vydělat peníze. A tak (a jen tak) jej bere nejspíš většina lidí, kteří mají nějakou moc do jeho tvorby mluvit. Výjimkou je snad jedině Peter Jackson.
Dvě Věže na Internetu? O tom si nechte jen zdát ...
S blížícím se dokončením Dvou Věží se nedávno opět dostala na přetřes
informace, že celý film je možné stáhnout z internetu. Na různých peer-to-peer
sítích se objevují obrovské soubory, které lákají svým názvem a
popiskou. Ale nikdy se nejedná o film! Pokud máte rychlou pevnou linku, klidně
si něco stáhněte. Budete si zbytečně zaplácávat disk gigabajty nesmyslných
dat či dokumenty o zničení WTC v New Yorku.
Oficiální informace o stavu filmu jsou takové, že ve Spojených Státech
se pohybují dvě videokazety v rozličných formátech, které obsahují prvních
pět cívek s filmem. Tyto kazety jsou využívány pro přípravu titulků,
nemají ještě 100% efekty a obsahují neskutečné množství "burn-ins",
tedy překrytí různých částí obrazu informací o tom, že jde o tajnou
pracovní kopii.
Do USA byla pro MPAA (Motion Picture Association) dovezena také kompletní
testovací kopie filmu. Ta se ale již vrátila na Nový Zéland, celou dobu v
kufříku připjatém na ruku ochranky a s úplně jinou popiskou než Dvě Věže.
Pokud tedy chcete film vidět, jedinou šancí je nabourat se do počítačového
systému produkční společnosti Petera Jacksona (3 FOOT 6 Ltd.) a získat jej.
Předem upozorňuji na extrémní bezpečnostní opatření :o) Ale pokud je někdo
z vás opravdu dobrý ... jděte do toho!
Dvě Věže pro Game Boy Advance
Hromada real-time bitek, intuitivní ovládání, vychytávky typu
"likvidování krebain než doletí informovat Sarumana", lukostřelba
s Legolasem, kouzlení s Gandalfem (ehm. - třeba vyvolání orla co napadá nepřátele),
souboj s gigantickým jeskynním obrem (přidáno ze Společenstva), možnost
obchodovat s nalezenými předměty přes kabel se spoluhráčem, 35 misí pro
každou z pěti možných postav, hromady schopností, stovky zbraní a předmětů,
všemožná tajná místa, ... prostě je toho hodně, co tato hra od Electronic
Arts slibuje. Snad trochu víc napoví i následující obrázky ...
Prozrazeno další důležité místo ve filmu
A tím jsou Stezky Mrtvých. V časopise Conde Nast Traveler vyšel článek s fotografií, na kterém je údajné místo natáčení právě scén z tohoto napjatě očekávaného úseku filmu. Bohužel ještě není k dispozici scan dotyčného článku, ale snad se v průběhu několika málo dní objeví.
Chyby a zajímavosti ve Společenstvu Prstenu III.
Sandy měl na svých stránkách sekci o chybách ve Společenstvu
Prstenu. Zde byl článek
na toto téma publikován chvilku po uvedení snímku do Amerických kin,
ale postupně nějak zapadl. Je až neskutečné, kolik lidí mi psalo maily
typu "opravdu je tam to auto" či "skutečně Boromir mrká".
Myslím, že to vůbec není důležité. Ale pro ty z vás, které baví piplat
se ve filmu záběr po záběru, budou následující řádky a obrázky určitě
zajímavé. Až bude sada článků se seznamem těchto chybiček a zajímavostí
kompletní, vytvořím z ní novou sekci stránek (podobně jako je dnes třeba
Něco ke stažení). A určitě do ní přibude spousta záznamů po uvedení
Dvou Věží. Protože žádný film není dokonalý ...
- První část
seznamu
- Druhá část seznamu
Kliknutím na obrázek se otevře jeho detail ...
9) V Morii Gimli poklekne před hrobkou bratrance Balina. V detailu je Gimli úplně u náhrobku, ale hned v dalším celkovém záběru je od náhrobku dost daleko.
(Jak známo, každý představitel hobita nebo trpaslíka měl svého dublera na záběry celku, takže v detailu je pravý Gimli a dál
dubler.)
10) V prologu, kdy je zabit král Elendil, Isildurův otec, v prvním záběru má helmu nasazenu na hlavě. Když k němu Isildur dobíhá, má helmu z hlavy. V prvním záběru je ale vidět, že helma je dost pevně nasazena.
11) Když Gandalf přijde k Bilbovi, vidí na stole mapu se svitky. Podívejte se pořádně na papír pod svitky. V prvním záběru je čistý, když však Gandalf přistoupí, odsunuje popsaný list.
(Kdo by si v tom binci všiml takového detailu? :o))
12) O Bilbově narozeninovém večírku ukradne Smíšek s Pipinem velikou raketu. Když jí zapalují ve stanu, je okolo nich spousta jídla, stolů atd. Jenže, když raketa vyletí do vzduchu i ze stanem, jakoby se po všem slehla zem. Taky si všimněte jak je stan velký.
(Menší stan létá daleko lépe :o))
13) Gandalf vtáhne do nory Sama, když poslouchá pod oknem. Podívejte se pořádně za Sama na zem. V jednom záběru tam leží nějaké knihy, ale v dalším tam není nic. Toto se opakuje několikrát během této scény.
(Frodo asi rychle uklízí :o))
Vytvořil Sandy, pokračování příště ...
|
[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]
Nejsem rejpal, přidáno 27.11. 2002 15:19:30 | Chyby mě zas tak nevadí. Nejsem šťoura, aby mě poté, co film vidím po desáté vadilo, že tam někdo něco. Je to tam, smůla. Mě osobně vadilo, alespoň myslím, že to tam je, že když na začátku udeří Sauron svým obřím palcátem Elendilova otce z pravé strany těla, tak po dopadu má pouze "lehce" rozbitou hlavu na straně levé. Čekal jsem zranění spíše na pravém boku těla:) Ale to už jen rejpu...
| | Esselar, přidáno 1.10. 2002 21:16:19 | Mám ještě jednu chybu (no chybu,):jak Aragorn zabije Lurtze a běží za Boromirem tak tam jeden ,,mrtví,, skřet vzadu zvedne hlavu a pak ji zase položí(jak uvidí, že se ještě točí:)
| | Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 19.9. 2002 11:30:51 | Míšánek: porovnej to s fotkami z kino verze. Ta chyba není kouř z domku, ale záblesk zrcátka v pozadí. Nechce se mi věřit, že na DVD by to nechali, když na VHS to není...
| | Míšánek, přidáno 19.9. 2002 8:27:50 | Jo!
| | Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 19.9. 2002 8:14:04 | Míšánek: OPRAVDU ?!?
Dost lidí mi tvrdilo, že je vymazáno. A na videokazetě jsem ho, pokud se dobře pamatuji, také neviděl
| | Míšánek, přidáno 19.9. 2002 8:03:31 | Belcaner: co se týče toho auta, nemohu si pomoci, ale na DVD zůstalo.
| | Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 9.9. 2002 21:31:21 | Spazz: je to fakt přeslech. Díky takovým mají v Rusku ten brutální překlad. Gandalf rozhodně neříká Oh jesus, ostatně si to můžeš ověřit ve scénáři, který je zde ke stažení
| | Spazz, přidáno 9.9. 2002 20:11:17 | Stanley: Anglicky by ses mel naucit spis ty, protoze hoodne lidi si toho vsimlo taky!!!
| | Láďa, přidáno 9.9. 2002 15:07:10 | efča: Protože Aragorn je prostě dobrej! :-))
| | efča, přidáno 9.9. 2002 11:30:26 | Při prvním (nerejpavém) skouknutí filmu si člověk nevšimne takových ptákovin, jako jsou tenisky, auto na obzoru. Spíš jej napadnou mírné nelogičnosti, jako např.: jakto, že těch cca 50 skřetů na AmonHenu nerozsekalo Aragorna na kaši, proč Arwen jezdí na koni s přitaženými otěžemi,kam se poděl Gandalfův klobouk,... Pro mě je spíš zajímavé hledat logická vysvětlení těch nesrovnalostí. Jsem zvědavá na další!
| | Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 8.9. 2002 12:17:40 | Nenja: :-D tak to myšleno nebylo, ale díky :)))
| | Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 7.9. 2002 21:07:13 | Nenja: ale né :) Samozřejmě ža vadí, ty velké určitě ano. Ale jsem alespoň rád, že si je někdo uvědomil, a v "dalším vydání" už nejsou. Stejně tak tvůj překlad vyjde v druhém vydání už bez hrubek :o)))
BTW když už překládáš .. nechceš pomoct třeba s články tady pro web? :o)
| | Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 7.9. 2002 17:33:07 | Nenja: a ještě jedna drobnost. Kolika z těch 124 "chyb" si i divák, který na tom byl 10x v kině, všimne? Možná jich není ani deset. Tj. pokud jde většinou o chyby, které se dají najít až způsobem "sledování filmu", pro který není běžně určen, vlastně to ani moc velká chyba není. Hrubka v textu románu je něco naprosto jiného. Zde bych ji porovnal třeba s tím jasně viditelným autem ... a to jsou věci, které jsou na DVD a VHS opraveny!
| | Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 7.9. 2002 17:28:58 | Nenja: argument délky může být samozřejmě použit jen v kombinaci s tím až neskutečně piplavým pohledem. Tj. je logické, že drobných (a nepříliš důležitých) opomenutí najdeš víc na třech hodinách než na dvou ...
| | Stanley, přidáno 7.9. 2002 15:44:51 | Nenja: skus porozmyslat, preco je Lotr v pocte najdenych chyb na tretom mieste... Pretoze keby bol kazdy film takto rozoberany ako je Lotr, poradie "chybovosti" by sa myslim dramaticky zmenilo ...
| | Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 7.9. 2002 14:26:24 | Nenja: neřekl bych, že se ty chyby přehlížejí. Ba právě naopak, dává se na ně velký pozor. Ale uvědom si, že film do kin byl skoro tři hodiny dlouhý a jinak ještě mnohem déle. A něco prostě "ujelo". A hlavně LOTR byl proti dalším filmům rozebírán s asi ještě větším zaujetím než je obvyklé ...
| | kementári, přidáno 6.9. 2002 18:56:37 | Jinny: ...a pevný nervy.
| | Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 6.9. 2002 14:43:35 | Jinny: ale já to tak beru, však jsem to v textu v podstatě psal. A co se "nezávislých" filmů týče ... inu tam už taky nemám iluze :)
| | Jinny, přidáno 6.9. 2002 14:06:22 | Bele, jasně že každej film (vyjma nezávislých) je tu od toho, aby vidělal. Musíš to brát tak, že pokud to nakonec za něco stojí a je to míň komerční než jakákoliv s****a Michaela Baye, dá se to přežít. Chce to jenom silnější žaludek přehlídnout Blooma s Woodem na obálce Bravo Girls etc.
| | Ruby, přidáno 6.9. 2002 7:42:06 | Merlkir: No jéje, to je věc, která se proflákla ještě dřív, než se film objevil v ČR... :o)
Sandy: Já vím ;o)
| | Merlkir, přidáno 5.9. 2002 21:25:25 | A to víte, že tam někde projíždí auto a Aragorn má tenisky? :o))))
| | Sandy, přidáno 5.9. 2002 18:57:13 | Já nevím, ale asi to budeme opakovat pokaždé: Chyby jsou jen pro zajímavost, neznevažujeme toto umělecké dílo. Vše je jen a jen pro zábavu, neodsuzujeme to!!!!!!!!!!
| | Stanley, přidáno 5.9. 2002 18:53:43 | Ad Spazz:
Ty blbe! Gandalf nepovedal OH JESUS, ale IT''S USELESS (je to zbytocne)!!!! Nauc sa najprv po anglicky a potom pis!
| | Spazz, přidáno 5.9. 2002 16:50:59 | KOLIK Z VAS SI VSIMLO TOHO, ZE GANDALF PRED MORII PRONESE VETU: "OH, JESUS!" ???????
| | Milouska_rybissska, přidáno 5.9. 2002 16:30:05 | No jéžiš,tak nebudme takoví puntičkáři.Nesmíte hledat na všem detaily,to pak byste došli k závěru že je ten film úplně na ho*vno že ho radši neměli točit.Nedělejte z toho vědu lidi,prostě je to suer film a má svý mouchy,ostatně jako každej film...
| | meresjeff, přidáno 5.9. 2002 14:12:55 | hodně nepřesností se dá vysvětlit brutálním střihem, který musel dostat film do délky 3 hodin. tak si aspoň vysvětluju nesrovnalosti u Gimliho a Elendila.
Co se tyka horečky před uvedením 2 epizody, tak ji hlavně přiživuje masa fanoušků a nedočkavců hledajících na netu neustále nové informace. Pokud to srovnám s Potterem, tak se promotéři z WarnerBros můžou snažit jak chtějí, ale takovou základnu jako Tolkien, Rowling zdaleka nemá.
| | Sandy, přidáno 5.9. 2002 13:30:48 | Ruby... ale ne, jen je to zajímavost a to není zdaleka konec :o))
| | Niltaurion, přidáno 5.9. 2002 12:18:31 | Má reakce je úplně stejná jako na předchozí článek..aniž bych ráno věděl, že Bel něco takového napíše:
Já bych též neklesal na mysli...až uvidíme film, pak můžeme kritizovat. Je ale faktem, že ve TTT není tolik děje jako ve Společenstvu...nic méně...Společenstvo jako film drží linii dle knihy, ale téměř nic není dokonale dle knihy, snad s vyjímkou MORIE. Vzpomeňte si na pozměněné scény, dialogy,...vkládané do úst jiným..než v knize...a přesto je film SUPER...tak věřím, že to bude i s TTT. Nezbývá než čekat...tím však nechci říci, že mě avizované změny nemrzí..pokud jím lze věřit...ale myslím, že to snad bude v kontextu se Společenstvem. Nikdo se nezavděčí všem...Vydržme...věřím, že nám TTT všem vyrazí dech...doufám, že tím kladným způsobem věci.
| | Ruby, přidáno 5.9. 2002 12:05:00 | Sandy&spol. jsou nechutní rejpalové! :o))) Kdo by řekl, že je tam tolik chyb...
Bele, Bele, začínáš být vážně trochu paranoidní... Což ovšem neznamená, že nemáš pravdu... To by bylo chytré... I když třeba ta Arwen mě stejně pěkně štve...
| |
|
[ Všechny články ]
[ Zpět na stránku o filmu Pán
Prstenů ]
|