Nostalgie - stará verze webu věnovanému filmu Pán Prstenů
Nová verze - http://lotr.jcsoft.cz



[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]

26.6. 2002BelcarnenGandalf promluvil o dotáčkách na Novém Zélandě; Chyby a zajímavosti ve Společenstvu Prstenu II.

Gandalf promluvil o dotáčkách na Novém Zélandě
Fangorn za 12 hodin, více momentů s Gandalfem Bílým, Dvě Věže se nebudou přejmenovávat, krátký filmeček od Sama Křepelky .. a ještě mnohem více!

Doma s přáteli ze štábu - jen Orlando Bloom, právě natáčející 'Ned Kelly' v Austrálii, byl příliš zaměstnaný a nemohl se vrátit. Ale zbytek to zvládl. Elijah Wood a Liv Tyler vypadají trošku starší než před 18 měsící a John Rhys-Davies shodil pár kilo, ale make-up a vycpávky to všechno vyřeší. Jen málo co dalšího se změnilo, jen je tu sdílená jistota, že s jedním celosvětovým úspěchem ten druhý nemůže být daleko. Peter Jackson je možná vyčerpaný, ale přesto se stále usmívá, vždy vypadá v pohodě. Řekl mi: 'Mám pocit, jako bych natáčel spíš domácí video než blockbuster,' o čemž jsem já mluvil už před 18 měsíci.

Zpátky jsou i Peter Owen, držitel Oscara za make-up, a Richard Taylor, který je stále zaměstnaný těmi postavičkami od Weta Collectibles. Howard Shore je tu také, natáčí hudbu pro rozšířenou edici DVD se Společenstvem. Tu uvidíme ještě před odletem zpět domů. Ngila Dickson utekla z předprodukce 'Posledního Samuraje', který začne Tom Cruise již brzo natáčet na Novém Zélandě, v Japonsku a v Californii. A Ngilin tým na oblečení je ve stejně dobré formě jako dřív.

Proč přesně jsem zde? Nikdo si snad nemyslí, že je nějaký problém s druhým dílem. Prostě toho musí být ještě spousta uděláno. Všechny ty modré a zelené obrazovky musí být nahrazeny scenériemi a akcí na pozadí. Speciální efekty - neptejte se mne jak! - se také právě tvoří. Hudba bude nahrávána okolo Srpna v Londýně.

Andy Serkis tu už týdny vybrušuje počítačového Gluma - právě on poskytl pohyby, mimiku obličeje a samozřejmě hlas. Přes oběd vysvětloval, jak se tohle všechno dělá. Povzbuzuji ho, aby o tom napsal knihu. Přenos jeho výkonů do počítače a pak zpět do filmu je obrovské dobrodružství a  průkopnická činnost, která by určitě trochu zamotala hlavy těm, kteří si myslí, že brzy skuteční herci nebudou potřeba a vše obstarají počítače. Glum vás uvede v úžas, potěší vás a zvedne ze židle - fanoušci jeskynního Trolla se mají na co těšit!

Po hrubém sestřihu filmu bylo rozhodnuto zvýraznit vyprávění Dvou Věží co nejvíce ve scénách s Gandalfem Bílým. Musel jsem natočit tři krátké scény s Theodénem, Aragornem a Stínovlasem v Zlaté Síni Edorasu a jeho stájích. Dál taky něco s dvojníky Legolase a Gimliho ve Fangornu, který přes noc vyrostl v zatuchlém studiu ve Wellingtonu, tam, kde dříve stalo Dno Pytle. Bylo to takové prosté vzrušení, šplhat přes odumírající kořeny se skutečnými lišejníky a mechem, skutečnou zemí, obklopen polystyrénovými kmeny Entů a zakryt větvemi, když jsem věděl, že před dvanácti hodinami tu nebylo nic jiného než podlaha staré továrny na barvy. Jak snadné mít pocit, že Stromovous je blízko ...

Přestože nikdo nemůže vidět kompletní film, Peter mi pustil alespoň všechny hotové scény s Gandalfem Bílým, abych si znovu vštípil jak vypadá a zní a dostal se do správného rozpoložení. A taky jsem znova viděl na obrazovce Balroga - jen počkejte, fanoušci! Žasnul jsem nad dechberoucím vstupem Stínovlase na scénu a záběry z boje v Helmově Žlebu, kdy se Gandalf ve stylu samurajů vrhá do bitevní vřavy. Bernard Hill a Brad Dourif uvedou stěžejní příběh Theodéna a Červivce s naprostou přesvědčivostí, v úžasných scenériích Edorasu. Všechno to vypadá minimálně stejně dobře jako první film, spíš lépe.

Možnost změny názvu Dvou Věží kvůli přecitlivělosti některých obyvatelů New Yorku byla zažehnána. A nejen to. Premiéra pro Severní Ameriku bude na Manhattanu, v Evropě pak film poběží nejdříve v Paříži.

A jedna perlička na závěr. Před dvěma týdny se štáb zadarmo seskupil pod vedením Seana Astina aby natočil krátký film 'A Tall Story' na tolkienovské téma rozličných výšek. Další domácí video od rodiny Petera Jacksona ...


Chyby a zajímavosti ve Společenstvu Prstenu II.

Sandy měl na svých stránkách sekci o chybách ve Společenstvu Prstenu. Zde byl článek na toto téma publikován chvilku po uvedení snímku do Amerických kin, ale postupně nějak zapadl. Je až neskutečné, kolik lidí mi psalo maily typu "opravdu je tam to auto" či "skutečně Boromir mrká". Myslím, že to vůbec není důležité. Ale pro ty z vás, které baví piplat se ve filmu záběr po záběru, budou následující řádky a obrázky určitě zajímavé. Až bude sada článků se seznamem těchto chybiček a zajímavostí kompletní, vytvořím z ní novou sekci stránek (podobně jako je dnes třeba Něco ke stažení). A určitě do ní přibude spousta záznamů po uvedení Dvou Věží. Protože žádný film není dokonalý ...

- První část seznamu


Kliknutím na obrázek se otevře jeho detail ...

5) Všimněte si, že když Společenstvo projíždí pod Argonath, chodidlo sochy se skoro dotýká hladiny. V dalším záběru shora to ale vypadá, že chodidlo je dost daleko od vody. (Možná to ani není chyba. Vše se dá vyložit i tak, že ostrůvek, na kterém je noha sochy je pod vodou a z horního pohledu prosvítá pod hladinou.) 


6) Při cestě k průsmyku Caradhrasu Frodo uklouzne a skulí se k Aragornovi. V tomto záběru je vidět, jak je Frodova noha přilepená. (Zlomeček sekundy - kdo si toho všiml?)

7) Když Boromir umírá, všimnete si, že pokud je záběr od Aragorna k Boromirovi, drží Boromir Aragornovo levé rameno rukou. V opačném případě tam ruka není. Toto se opakuje skoro celou scénu. (Osobně to považuji za největší chybu ve filmu, fakt to mlátí do očí.)

8) Ve scéně, kde je Frodo se Samem na poli u strašáka, je vidět na horizontu vpravo nad dýmem z komína odlesk jedoucího auta. (Nejznámější a nejhledanější chyba ve filmu. Odlesk "něčeho" to opravdu je a pohybuje se to rychle, takže to asi auto opravdu je.)

Vytvořil Sandy, pokračování příště ...

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]
Pokud se Vám tento článek líbil, můžete pomocí systému I Like Q přispět drobnou částkou pro autora či případně překladatele.
Přispět Q (100 Q = 1 Kč)

can i buy cheap cytotec tablets, přidáno 01.12.2024 11:08:10
In a mouse model of Huntington s disease, high dose supplementation with both of these vitamins improved neuropathological and motor deficits but had no effect on lifespan p 0 order cheap cytotec for sale The authors highlight the sub clonal nature of these Rb mutations compared to parallel detection of much higher allele fractions of the PIK3CA mutation, suggesting the truncal nature of PIK3CA clones
Sardaukar, přidáno 3.10. 2004 16:04:07
Pokud vim, tak i podle knihy pukl Borromiruv roh, kdyz do nej napotreti zadul ... takze asi zadne "setkani se sipem" .. ten zvuk bych ani nekomentoval. Film byl skvelej - ale kniha je kniha. Je pekne hledat tyhle titerne chybicky a je to ukazka oblibenosti a zajmu, ale daleko vic me stvou chyby velke - jak tu nekdo rika "odlisnosti od knizni predlohy" - treba Arwen mi leze krkem a nevim proc tam tu zasranou romantiku cpou. Stejne tak Faramir jako neschopnej fracek. Pritom to byl v te dobe asi nejuslechtilejsi clovek jeste o stupinek nad Eomerem, ve kterem se odrazela spriznenost se samotnym kralem. Mno, mohlo to byt lepsi a spousta, podle meho dulezitych, veci tam neni a misto toho jsou tam veci jine. Kazdopadne je to opravdu Velkofilm. O tom neni pochyb.
Oběšenec Gandalf, přidáno 2.8. 2002 10:10:28
gwynbleidd: máš asi pravdu. Ve filmu se o tom nemluvilo. Jdu se oběsit.

P.S.: Můžete mi prosim vás říct kde ve filmu vstává ten mrtvej skřet?? Pouštěl jsem si to na videu asi 30x ale nenašel jsem to...

gwynbleidd, přidáno 2.8. 2002 0:25:15
Gandalf a Belcarnen:

Samozřejmě že Gandalf, spletl jsem se ;-)
Nicméně můj dotaz stále ještě platí, jak to teda je ve filmu?

Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 16.7. 2002 2:10:13
Ramgad: tohle patří spíš do článku o traileru. Stáhneš ho i na "slabém" počítači. Otázka je, jestli půjde přehrát ...
Ramgad, přidáno 15.7. 2002 15:45:16
Mne ten trailer nejde stiahnut.No neviem v počítačoch sa nevyznám,možno je tento príliš slabý.Neviete co na to treba?
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 1.7. 2002 13:27:40
Přesně tak :o)
A Aragorn Andůril / Narsil dostane, ale až později ...

Gandalf, přidáno 1.7. 2002 12:59:42
nebylo...Glamdring má totiž Gandalf a ne Aragorn;-)
gwynbleidd, přidáno 1.7. 2002 11:21:53
Kdyžtak mě opravte, ale bylo vůbec ve filmu někde řečeno, že Aragorn má Glamdring, já myslím, že ne. Možná právě proto ho vynechali, pak bych to nepovažoval za chybu, ale za odlišnosti od literární předlohy ;-).
Gandalf, přidáno 1.7. 2002 11:15:05
Proč svítí při přítomnosti skřetů jen Frodovo žihadlo?? Správně by měl svítit i Gandalfův Glamdring... To mi přišlo jako docela velká chyba...
gwynbleidd, přidáno 1.7. 2002 8:52:56
Jo a ještě JEZEVČÍK (28.6.2002):

Myslím, že nemáš pravdu, ty záběry se tam pravidelně střídají a vždycky když je z Boromirova pohledu, ta ruka tam chybí, ale na dalším záběru od Aragorna je zase zpět, pak zase zmizí a je zase zpět celé se to opakuje asi 5x, to by musel Boromir pořád rychle sundávat a zase dávat ruku na Aragornovo rameno :-D. Navíc ho celou dobu drží trochu křečovitě (není se co divit, že? ;-)) a ruku sundá až v okamžiku, kdy mu chce Aragorn vytrhnout šíp z hrudi a říká: "Leave it, it is over, the world ...". BTW hned poté ještě než naposledy vydechne chytne Aragorna znovu za rameno - tentokráte za pravé ;-)

gwynbleidd, přidáno 1.7. 2002 8:27:56
IMHO je právě hledání chybiček důkazem o tom, že film je skutečně výborný. To je stejné jako když někdo natočí parodii na známé téma. Znamená to, že film je už tak úspěšný, že si někdo může dovolit natočit něco, kde není třeba složitě vysvětlovat narážky a všichni znají původní film a mohou se bavit parodováním (viz třeba TOP GUN + HOT SHOTS). No a diskuse o chybičkách je vyloženě koníček těch, kteří už ten film viděli třeba 10x a snaží se při něm bavit i tak trochu jinak. Já osobně k nim taky patřím ;-). Navíc je to podle mne i zajímavé - můžeš třeba přemýšlet o tom, jak se asi takový záběr či trik natáčí. Toto platí samozřejmě jen o těch chybičkách, které se při prvním shlédnutí filmu skoro nedají postřehnout. Naproti tomu třeba mikrofon při horním okraji obrazu (viz Pelíšky) svědčí o chvilkovém lajdáctví.
Míšáneks, přidáno 29.6. 2002 17:33:51
Kdo nic nedělá, nic nezkazí. Chyby tam jsou, ale komu z nás vadí? Myslím, že skoro nikomu. Kdyby ten film byl špatnej, nikdo by v něm chyby ani nehledal. Nestálo by mu to za to. Já viděl Společenstvo včera večer po jedenácté a stále nemohu říct, že bych se u toho nudil.
Nimue Que, přidáno 28.6. 2002 22:39:31
Já sem to viděla všechno a co ten zvedající se skřet na konci, když aragorn přibíhá k boromirovi? To chodidlo myslim, že je pod vodou.
Ludva Homolka, přidáno 28.6. 2002 13:18:55
2efča
Já si to představit dovedu, v knížce mu ho taky rozštípli, tak to určitě jde. Spíš mi vadil jeho zvuk - čekal jsem ohlušující troubení, které na chvíli dokonce zarazí skřety (něco jako Ktož ste boží bojovníci) a je slyšet až do Bílé věže, a zatím jsem se dočkal takovýho mdlýho houkání nedomrlýho parníčku.
Ty náloketníky jsem neviděl, díky moc, příště si na ně dám pozor.

Darko, přidáno 28.6. 2002 12:30:07
Vsichni vi, jak se filmy toci a ze se v tak ohromnem dile vyskytne chybicka?Nic neni dokonale :)
efča, přidáno 28.6. 2002 9:51:42
2 Jezevčík apod.:
neber to, prosím Tě, jako rejpání a hledání chyb. Ale při několikátem shlédnutí filmu, kdy už obsah znáš zpaměti, si všimneš zajímavých detailů. Baví mě hledat vysvětlení různých zajímavostí. A tímhle pitváním si spíš krátíme dlouhý čas čekání na TTT :-)

efča, přidáno 28.6. 2002 9:49:33
2 Ludva:
neumím si představit, jak se dá rozštípnout mečem roh, kterej někomu visí u pasu, aniž přitom rozsekneš vejpůl toho člověka.
Ad náloketníky: Aragorn si v závěrečné scéně neomotává žádnej hadr (na pravé ruce má rukavici bez prstů, která může působit dojmem hadru), alébrž utahuje řemínky od těch Boromirových náloketníků - kožených krytů předloktí s obrazem Bílého stromu. Jsou jasně vidět např. při Boromirově řeči na Elrondově radě. Kdyžtak můžu dodat obrazový důkazní materiál :-)

Jezevcik, přidáno 28.6. 2002 8:41:02
Ty chyby jsou tak nepatrné, že si jich normální člověk ani nevšimne. A s tou rukou bych to jako chybu vůbec nebrala. Jde o dva rozdílné záběry. Než přejde jeden záběr do druhého, mohl Boromir Aragorna mezitím chytit za rameno. A to už ve filmu nemusí být vidět.
Mám pocit, že kdo si těchto chyb všim, tak se musel u filmu šíleně nudit, nebo ty chyby záměrně vyhledával, protože za normálních okolností si jich člověk nemůže všimnout.
Rozhodně se mi takové rozpitvávání nelíbí.

JITKA, přidáno 27.6. 2002 17:32:35
Těch chyb jsem si ani nevšimla jak jsem do toho fimu byla zabraná.A u toho ARAGORNA mi to nevadí,protože já osobě ARAGORNA žeru!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ludva Homolka, přidáno 27.6. 2002 15:07:58
A nemohl ten roh rozštípnout mečem nějakej skřet, když do nich Boromir mydlí hlava nehlava (a dobře jim tak)?
A jak je to s tím chráničem na ruku? To myslíte ten hadr, se kterým si Aragorn omotává dlaň v jedné z posledních scén? Jak jste přišli na to, že je zrovna Boromirův?
Taky jsem si všiml, že Boromir drží Gimliho za rameno. Díval jsem se na to třikrát, abych se přesvědčil, že to není Aragorn. Opravdu není, to mě na něm mrzí, a taky mě o to víc mrzí, že Boromir umřel. Takovej hodnej pán.

efča, přidáno 27.6. 2002 14:42:58
2 Sandy:
máš recht, Boromirovi to už bylo úúúúplně jedno...
Zdálo se mi, že ten roh visel na docela volnem bandalíru a tudíž se při pohybu mohl náhodně setkat se šípem. Anebo puknul vzteky :-)

Sandy, přidáno 27.6. 2002 13:41:57
Ne, ne ... šíp č.3. to nebyl. Boromir měl roh skoro až u stehen a šíp ho zasáhl do břicha, ale to už je jedno..:o)
efča, přidáno 27.6. 2002 11:48:45
2 Bel:
toho momentu s Boromirovými chrániči jsem si taky všimla a tuze se mi líbí. A vůbec, při 6. shlednutí filmu jsem zaregistrovala i jiné drobnosti - např. je to právě B., kdo položí Gimlimu ruku na rameno, když G. truchlí u Balinovy hrobky. Prostě Boromirovy akcie u mně stoupají :-))
BTW, zaregistrovali jste někdo, co způsobilo, že gondorský roh puknul? Podle mne 3 šíp...

Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 27.6. 2002 10:28:33
Jája: taky jsou mi volné :o) Ale kdybys viděla těch mailů, co jsem kvůli nim dostal .. snad díky těmhle článkům a pak vlastní sekci ustanou
Jája, přidáno 27.6. 2002 10:23:40
Tak děkuji za upozornění. Přesto opakuji, že mi všechny chyby jsou ukradený. Film je prostě nádherný a tím to pro mě končí. :-D
P.S. Na Gluma se moc těším, i když skalní obr se mi nelíbil ani trochu.

Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 27.6. 2002 9:38:16
Láďa: no snad tím myslí, že komu se počítačový troll líbil, tak toho Glum překvapí ještě větší realističností :o)

Jája: jak psal Sandy. Mne osobně to hledání "chyb" taky dost štve. Hlavně pro to, že se zapomíná na zvýrazňování všelijakých kladných detailů (třeba jak si Aragorn vezme Boromirův chránič ruk atp.). Ale pro zajímavost je to fajn ...

Trana: já se u každého sledování musím zasmát při scéně, kdy Saruman mluví přes palantír se Sauronem. Vždy si vzpomenu na ten comics s textem "Dovolali jste se do Sauronovi hlasové schránky" :o)))

Láďa, přidáno 27.6. 2002 9:32:21
Ta ruka tam opravdu chybí. Jinak to vypadá parádně, jen ta slova, že fanoušci jeskynního trola se mají na co těšit, zní trochu zlověstně :-D.
Trana, přidáno 27.6. 2002 8:59:20
Sandy: ja jsem asi slepa, ale viedla jsem to 3x! a niceho jsem si nevsimla, i kdyz jsem potreti vedela, ze tam nekde to auto je. Budu na to muset jit poctvrte, uz jen pro tu srandu. Ale myslim, ze na krase to tomu filmu neubira vubec nic :)
Sandy, přidáno 27.6. 2002 8:41:40
Jája:
Už jsme psali, že opravdu není cílem "chyb" znehodnocovat dílo velkého PJ. To vůbec ne!! Je to jen zajímavost. V žádném případě nesoudíme.
Ohledně Boromirovi ruky. Trochu jsi se překoukla, nejedná se o Aragornovu ruku, ale o Boromirovu (viz. červené kroužky)! V té scéně je opravdu tato chyba a je dost vidět, protože Boromir Aragorna drží velice těsně (dokonce s ním trochu zatřepe :O)) Ale jak říkám, je to jen pro zajímavost!!!

Jája, přidáno 27.6. 2002 7:44:02
Opravdu nechápu, jak může někoho bavit hledat takové nicotnosti a tvrdit o nich, že to jsou chyby. Auta ani nalepené nohy ani ničeho podobněho jsem si v tom unesení z jedinečného filmového zážitku nevšimla a je mi naprosto jedno, jestli se tam nějaké takové vteřinové záležitosti objevily. Nesleduji, co se děje někde v rohu plátna. V té rychlosti, jakou měl film spád, to snad ani nebylo dost dobře možné. A z těch fotek Aragorna skloněného nad Boromirem se podle mého nedá jednoznačně říct, kde má Aragorn ruku. Je možné, že se toho ramene ani nedotýkal, že tu ruku měl třeba na Boromirově hrudi.
Tinúvielin, přidáno 26.6. 2002 21:39:08
jo,to je problem.Ja si to chci stáááááááhnouuuuuuuuuut;-(((((((
Ale jinak je tenhle trailer uplně boží,kvalitní zvuk,jasne barvy,dobry střich ,par novych scen a Galadrielin hlas přidává na kvalitě.Je tak vzrušující(ten trailer)!

Merlkir, přidáno 26.6. 2002 21:06:41
Taky by to video mohli dát ke stažení...
Ale Gandalf dobře žhaví..:o)

Jméno: E-mail:

Komentář:

09.11.2023
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2024 [ více ... ] [ 0 ]
8.11.2022
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2023 [ více ... ] [ 1 ]
4.11.2019
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2020 [ více ... ] [ 497 ]
12.11.2018
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2019 [ více ... ] [ 1 ]
8.11.2017
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2018 [ více ... ] [ 507 ]
7.11.2016
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2017 [ více ... ] [ 2 ]
18.1.2016BelcarnenTolkienCon 2016 – fotky, video, atd. (doplněno: 18.1. 11:58) [ více ... ] [ 608 ]
12.11.2015
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2016 [ více ... ] [ 2 ]
9.11.2014
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2015 [ více ... ] [ 489 ]
23.1.2014BelcarnenTolkienCon 2014 – fotky, záznamy tak vůbec (doplněno: 24.1. 22:47) [ více ... ] [ 5 ]
9.11.2013
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2014 [ více ... ] [ 184 ]
26.1.2013BelcarnenTolkienCon 2013 – fotky, reportáže, přednášky a tak vůbec (poslední aktualizace 29.1. 21:19) [ více ... ] [ 11 ]
19.12.2012BelcarnenHobit: Neočekávaná cesta [ více ... ] [ 4 ]
2.11.2012
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2013 [ více ... ] [ 202 ]
18.1.2012BelcarnenTolkienCon 2012 aneb +1 dítě, +2 děti, … (poslední aktualizace 6.2. v 13:42) [ více ... ] [ 103 ]

 
[ Všechny články ]

[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]


Nacházíte se na JCsoft's FANTASY Homepage - http://www.jcsoft.cz/fantasy/
Tuto stránku vytvořil Jan "Belcarnen" Čeřovský - Cerovsky@jcsoft.cz 

Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.x (5.x) a rozlišení 1024x768x16/32bit
Jan Čeřovský (c) 2000 All rights reserved
Jakékoliv nalezené chyby ( špatné odkazy, chybějící obrázky, hrubky, ...) se nebojte nahlásit na můj e-mail.

TOPlist