[ >>> zpět <<< ] Lands
Of Lore - návod
Na úvod několik všeobecných rad do hry:
GLADSTONE KEEP
Po
startu běž ihned ke králi. Zde se dozvíš, že máš od Rolanda přinést
amulet Ruby of truth. Od krále ještě dostaneš klíč, kterým otevřeš knihovnu. V knihovně seber Magic Atlas
pro automaping. Stav se ještě u kancléře pro listinu a běž
do
lesa. NORTHLAND FOREST
Proběhni
les a posbírej všechny věci. Až potkáš zloděje, zabít. THUGS HIDEOUT
Do
jeskyně vnikni příkazem sneak. V jeskyni najdeš lucernu. V jednom místě
je
kamenem zatížená plošina. Seber kámen a dvěma kameny zatiž
protilehlou
plošinku. V tajné chodbě vyber truhlu a jdi do přístavu. Marině ukaž
glejt
od kancléře. SOUTHLAND FOREST
Okamžitě
po příjezdu jdi do hospody. Zde se k tobě připojí Timoty. Pokud klikneš
na
dveře, dostaneš od chlapíka kompas. Proběhni celý les a běž do Rolandova sídla.
ROLANDS MANOR
Sira
Rolanda hlídá
velký
Ork se sekerou. Vykostit. Otevři tajnou stěnu a poslechni si Rolanda. Vezmi všechno
z truhly. V krbu ještě můžeš najít listinu, ale jinak se můžeš
vrátit
do přístavu. Zaplať 200 peněz a přeplav se zpět. Běž do zámku a ke králi.
Ještě než
vstoupíš
do
jeho komnaty seber Timotymu všechny věci. Po dlouhé mezihře dostaneš
místo
Timotyho mutanta Baccatu, listinu pro zapisování kouzel a úkol dojít na dno
Draraclovy jeskyně a získat recept na uzdravení krále. Ještě než odejdeš
z hradu, navštiv kováře. Zde můžeš prodat a nakoupit zbraně. Potom se vydej k jeskyni, kterou ti
Baccata otevře magickým zaklínadlem. DRARACLE CAVE 1
Zabíjej
krysy a až
dojdeš
k dírám,
stiskni tlačítka v pořadí zelené, červené, modré. Okolo dveří projdi
nakonec chodby, kde z krys vypadne Emerald Eye. Vrať se zpět a vyčisti
prostor za dveřmi. Nyní se propadni dírami dolů. Rychle zabij ještěrku a
seber hornické kladivo. Za tajnou stěnou osvoboď dívku ze zámotku a dej ji
do ruky kladivo. Nyní zpět do prvního patra. V místě, kde jsi našel
Emerald Eye je naprasklá
jedna
stěna. Zde použij kladivo. Nyní běž až k další díře a dolů. DRARACLE CAVE 2
V
první truhle najdeš Saphir Eye. Dále dojdeš do místa kde jsou na stěnách
vyobrazeni dva mořští koníci. Nyní můžeš jít dvěmi cestami. Cesta
A. Vlož do oka levého koníka Saphir Eye. Dojdi až k truhle v pravé
zadní
části bludiště a seber kouzlo freeze a Silver goblet. Ze zadního výklenku
seber Worn key. Dolů. Cesta B. Do
oka koníka před sebou vlož Emerald Eye. Do výklenku se zprávou „Dagger in Dagger out„
vlož dýku, kterou najdeš v tomto patře. Stiskni tlačítko na pravé
stěně,
zatáhni za páku, stiskni tlačítko, otevři paklíčem zámek, stiskni tlačítko
a vlož zpátky papír. V tajném vchodu zlikviduj horníky a z truhly vezmi
kouzlo freeze a Jewelled dagger. Dolů. DRARACLE CAVE 3
Cesta A. Zámek ve zdi otevři pomocí Worn key. Jednu truhlu na
tomto patře lze otevřít pomocí Iron key. Pokud ho nemáš, můžeš zámek
otevřít pomocí paklíče. Uvnitř nalezneš Red key. Tímto klíčem otevřeš červený zámek. Dolů. Cesta
B. Přístup k jedné truhle blokuje díra. Díra je však pouze iluzorní.
Jinak stačí najít Red key a dolů. DRARACLE CAVE 4
Nyní
je postup pro obě cesty stejný. Stačí jen dojít ke schodům vedoucím k
Draraclovi. Pozor na firebally. Než vstoupíš k pánovi jeskyně, vezmi dívce všechny věci. Draracles ti
dá recept, pokud mu dáš do jeho pokladnice nějaký vzácný předmět. Pokud jsi šel
cestou A, dej mu Silver goblet, v opačném případě Jewelled dagger. S
receptem vylez ven z jeskyně. Cestou k hradu potkáš umírajícího Timotyho.
Dozvíš
se,
že hrad byl vypálen a královo tělo uneseno. Nyní je čas jít k jezeru a přeplavit
se na druhou stranu. OPINWOOD
V
lese není v celku nic zajímavého. Žebrákovi dej almužnu. U polámaného
vozu se zatím nic neděje, ale vrátíš se sem později. Jinak zlikviduj co
nejvíce orků a vyber všechny pařezy. V jednom pařezu najdeš kouzlo lightning. Do dolů ještě nechoď.
GORKHA SWAMP V
bažinách jdi ihned k šéfovi Gorkhů. Dostaneš za úkol donést přilbu chodícího pařezu. V bažinách
jich je několik, ale pařez s helmou se potuluje okolo kováře. Zlikviduj ho a
dones helmu náčelníkovi. Bažinné díry se dají na chvíli zmrazit, takže
se přes ně bez problémů dostaneš. Za helmu dostaneš Ruby of truth. Běž
ke
kováři a prodej co se dá a nakup zbraně. Zajdi k věštkyni a dej ji vyřešit riddle
scroll čtyřikrát za sebou. Dozvíš se, že pro namíchání nápoje pro krále potřebuješ
vodu
z bažin, med, bloodstone a earth powder. Do lahvičky z Draraclovy jeskyně
naber
bažinnou vodu. Pokud ji nemáš, musíš se sem vrátit později až nějakou
najdeš. Bažiny opusť východem do druhého lesa. V bažinách lze Ruby of
truth získat i tím, že zaútočíte na strážce náčelníkovy chatrče. Náčelník
vyběhne a pokud ho zabiješ, amulet je tvůj. Potom ovšem s tebou nikdo nebude
obchodovat a ostatní gorkhové
na
tebe budou útočit. UPPER OPINWOOD
Zde
tě čekají zdlouhavé souboje s vosama. V jednom pařezu najdeš
zelenou
lebku, zelený meč, který je velmi důležitou zbraní a silné brnění.
Pokud máš
prázdnou
lahvičku, naber med z vosího hnízda, druhou ingredienci do lektvaru. Teď už
se
konečně můžeš
vydat
do dolů. URBISH MINES
Na
začátku tě čeká
velmi
tuhý červ. Pokud však máš zelenou lebku, je jeho zdolání velmi snadnou záležitostí.
Stačí vzít ji a pravým tlačítkem myši kliknout na obličej postavy. Toto
musíš udělat přibližně šestkrát a máš vyhráno. Urbish
Mining Co. Hned
po první odbočce doleva otevři dveře. Za nimi objevíš další. Ty otevřeš
po zavření předchozích. Za druhými dveřmi najdeš v truhle silver key. Za
tajnou stěnou najdeš Clerk Office. Popovídejte si s úředníkem a vemte si
krumpáč. Zmapuj celé patro a posbírej oleje do lampy. V jednom ze stolů také
najdeš kouzlo fireball. Paklíčem otevři dveře k pumpě na vodu. Dveře
odemkni pomocí silver key. Na místě, kde jsou na zdi dvě kola a tlačítko
ve zdi, mohou nastat tyto situace. 1. Obě kola nahoře, propadneš se skrz druhé
do třetího patra. 2. Pravé kolo nahoře, teleport na rozcestí do druhého
patra. 3. Levé kolo nahoře, teleport na začátek dolů. 4. Obě kola dole,
viz. bod 1. Nejprve zvol možnost číslo 1. Mines Level
3 Vezmi
silver key. Do teleportu zatím nechoď. Silver key otevře další dveře. Zde
je několik kamenných potvor. Pokud by ti dělaly problémy, používej na něj
kouzlo freeze, to je nejúčinnější. Zlikviduj všechny kameňáky a z truhly
seber gold jewel. Vlož ho do čtverce vedle dveří k důlnímu vozíku. Pomocí
pák napravo od vozíku se dají přehazovat vyhybky. Pokud pojedeš rovně,
najdeš v jedné stěně uhlí. Použij krumpáč a seber všech PĚT uhlíků.
Nyní se dej vozíkem vpravo a po schodech dolů. Mines Lev el 4 Zmáčkni
tlačítko a teleportuj se. Ihned zmáčkni tlačítko za tebou a v pravé stěně.
Na tomto patře jsou dvě kamenné příšery z nichž po zabití vypadne
bloodstone, další přísada do elixíru. Stačí, když si vezmeš jeden. U
orinova ducha prohledej kosti a seber rusty key. V pravém horním rohu najdeš
mezi kostmi ozubené kolečko. Závaly se odstraní pomocí Mines Level
2 Z
rozcestí nahoru a doleva. Vyber truhlu. U tří kol mačkej postupně pravé,
levé a prostřední. Jakmile projdeš dveřmi, zmáčkni tlačítko ve stěně,
našlápnou desku zatiž nějakým předmětem a stiskni pravou páku. Vyber
truhlu. Vedle truhly je ve stěně tlačítko. Z dálky na něj hoď zbytečný
předmět. Nyní přehoď páky a vrať se zpět na rozcestí. Napravo nahoře
je další truhla. Z rozcestí běž dolů a doleva. Zatiž plošinu a seber
Mine key 4. Z rozcestí doprava a nahoru. Zde po sérii plošin můžeš najít
fireball wand. Vrať se zpět a jdi dolní cestou.U jedné stěny je cítit
plyn. Z dálky zakouzli fireball. Stěna se otevře a následuje menší potyčka.
Používej zásadné kouzlo fireball a nezapomeň, že máš fireball wand. Po
čistce seber Mine key 5. Na rozcestí a doleva. Zámek otevři pomocí Mine key
4. Dej se dolní cestou až narazíš na schody dolů. Toto je místo kde původně
byla voda, ale protože jsi již už vypumpoval v klidu sejdi dolů a seber
Shiney key. Nyní se vrať zpět a běž horní cestou. Dveře odemkne Mine key
5. Nahoru. Vylezeš po Mines level 1 na dosud neprozkoumaném místě. V levém
horním rohu nalezneš druhý Emerald blade a Mine key 2. Propadni se dírou co
nejvíce napravo. Stiskni tlačítko a zatiž plošinu. Teleportem se dostaneš
do prvního patra. Teď se vrať zpět do čtvrtého patra. U dveří na dva klíče
použij Rusty key a Shine key. Na konci chodby najdeš Paulsona, který se přidá
k tobě do skupiny. Seber Paulsons key. Až půjdeš zpět, Paulson tě upozorní
na skrýš. Ve skrýši obleč Paulsona a seber Mine key 4. Klíč otevře
poslední dveře. Jdi do levého teleportu a z dolů ven do Opinwood. Běž až
k polámanému vozu. Nyní musíš mít u sebe Ruby of Truth. Pokud ho máš,
vyleze z vozíku Dawn a dá ti dawns key. Když budeš chtít odejít, věnuje
ti ještě dvě lahvičky a Valeans Cube. Běž do bažin a prodej zbytečné věci.
V Upper Opinwood naber do lahvičky med z vosího hnízda. U bariéry zakouzli
dvakrát Valeans Cube. Yvel Woods Dej
se doprava a nahoru. U supí propasti pobij prasata. Najdeš zde další Valeans
Cube. Do bílé věže ještě nechoď. Dej se doleva, znič další bariéru a
běž do Yvelu. City of Yvel Fletcher
- Prodává luky a šípy. Městská rada - Zde nalezneš královského kancléře,
který chce elixir. Hospoda - Potkáš tady žebráka, kterému si pomohl v
lese. Dostaneš velmi užitečnou košili. Sadies shop - Zde dostaneš poslední
ingredienci do elixíru - Earth powder. Kovář - Prodej zbytečnosti a kup meč.
Ve městě lze najít několik užitečných věcí. Pokud jsi již vše
prolezl, běž do bílé věže. Tower Level
1 Hned
po vstupu jdi do prvních dveří vlevo, vymlať amazonky a seber Mystic key.
Jdi rovně a v levém dolním rohu otevři klíčem dveře, za kterými najdeš
další mystic key. Tímto klíčem otevřeš zámek v pravé horní části
prvního patra. Po zlikvidování amazonek zbude další klíč. Nyní zmáčkni
tlačítko a klíčem otevři vězení. Smiluj se nad vězněm a z tajného úkrytu
ve stěně vezmi Amber ring. Poblíž vchodu do věže je výklenek a v něm zpráva
„Ring for admittance". Vlož prsten do výklenku a otevře se tajná stěna.
S královnou amazonek se moc nemazli a nezapomeň vzít meč a další Mystic
key. Tower Level
2 Do
druhého patra vedou dvoje schody. Dej se nejprve těmi vpravo a seber další
Mystic key. Seběhni zpět a jdi druhým vchodem. Jedním z klíčů otevři dveře.
V místnosti Dark room najdeš také Mystic key. Musíš ale za sebou zavřít
dveře a teprve potom jde zmáčknout spínač, který otevře výklenek s klíčem.
Poslední klíč na tomto patře najdeš v místnosti s dírami. Pomocí dvou spínačů
můžeš uvolnit cestu do horní části druhého patra. Kromě ohnivých ptáků
zde však nic není. Klíč od královny Jany ti v místnosti s dírami otevře
cestu zpět. Dalším klíčem otevři dveře, za nimiž je vchod do třetího
patra. Nyní by si měl mít u sebe dva Mystic keys. Tower Level
3 Hned
jak vejdeš, jdi do protilehlých dveří, zmáčkni tlačítko na podlaze a
seber Mystic key, kterým otevři druhé dveře. Před tím však vyzbroj
postavy dvěmi zelenými meči. Následují velice tuhé potyčky s duchy. V levé
části najdeš za tajnou stěnou v truhle modrý Mystic key. V levém horním
rohu jedním z klíčů otevři dveře a seber z výklenku Ivory key. Nyní se můžeš
jedinou dírou na patře propadnout a zpestřit si pobyt ve věži soubojem s
jednorožcem. Ivory key otevře stříbrný zámek v prvním patře. Tower Sub-Level Pohyblivé
předměty polož do výklenků okolo sloupu. U staré ženy seber hlavu sochy.
S hlavou se můžeš dostat do dveří se lví hlavou ve třetím patře. Jinak
ale běž k oltáři de Blanca, polož hlavu na krk a namixuj elixír. Běž do
města k městské radě. Kancléř ti sdělí, že svůj klíč dal Dawn. V
Yvel woods narazíš na Dawn. Nenech se však oklamat. Je to jenom převtělená
Scotia. Po krátkém souboji se promění v krkavce a uletí. Zpět k městské
radě. Dozvíš se, že městské hradby padly. Bojuj s žoldáky tak dlouho,
dokud se neozvou vítězné fanfáry a zpráva, že útok byl odražen. Běž
naposledy k městské radě a přečti si zprávu na dveřích. V hospodě jdi
do podzemí. Catwalk
Caves Následuje
menší bitva s Dark army. Běž do velitelství. Po vítězném boji získáš
Gerons key, rukavici sošku. Sošku umísti na podstavec napravo od velitelství.
Na jedné stěně okolo velitelství je obtisk ruky. Použij na něj rukavici a
otevře se stěna. Postupně prolézej jeskyně a vybíjej vojáky. V pravé
dolní části vypadne z jednoho vojáka Blue key. Hned vedle je za dveřmi
truhla, kterou pomocí Blue key otevřeš. Najdeš spoustu věcí a hlavně
Small key. V druhé truhle na tomto patře najdeš Yellow key a kouzlo Mist of
Doom. Yellow key a Small key otevřou dveře v pravém dolním rohu. Vyber si
jednoho z mutantů a jdi do teleportu. Dungeons Cílem
je vymlátit všechny mutanty. Ve středu bludiště najdeš v modré truhle
diamant. V levé horní části leží Gold key. Naproti průchozí stěně,
která je nahoře, je tlačítko. Po stisknutí se otevře stěna a za ní najdeš
Nathanials key. V levé dolní části leží na zemi Cooper key. Tím otevřeš
dveře, které jsou na mapě úplně vpravo. Pokud jsi všechno vymlátil,
dostaneš zde Knowle key. Tento klíč otevře dveře, za nimiž je vchod do zámku.
Castle Level
1 V
zámku musíš najít čtyři sošky. První je ukryta vlevo nahoře ve výklenku.
Dawn, která je uvězněna v křišťálové kouli osvoboď diamantem. Nyní se
teleportuj do druhé části prvního patra. Po menší potyčce se sekerami
otevři dveře v pravé části. Zde jsou na stěně čtyři tlačítka. Ty však
žádné nemačkej a jdi tak dlouho, dokud se neteleportuješ. Teleport tě přemístí
doprostřed rozlehlé místnosti. V tomto momentě ti zmizí Magic atlas a
rozbije se kompas. Cílem, je zachytit čtyři plošiny. Je zde několik děr a
obracečů, ale jinak je to celkem jednoduché. Po zatížení poslední plošiny
se před tebou otevře chodba. Na jejím konci najdeš sošku draka a dostaneš
zpět Magic atlas. Za průchozí stěnou jsou schody nahoru. Castle Level
2 Na
tomto patře se nachází třetí soška. Najdeš ji v pravé dolní části,
ale mohou zde nastat menší problémy. Zámek ke dveřím, za kterými je soška,
musíš vypáčit paklíčem. Pokud máš Rogue level 5 a vyšší, neměl by to
být problém. Jinak musíš trénovat. Vlevo nahoře najdeš ve výklenku Adder
key. Hlavním úkolem je osvobodit krále. Nejdříve ale musíš získat klíč
od jeho dveří. Od krále jdi doleva. Pomocí dvou tajných spínačů se
dostaneš před dvě díry. Za jednou dírou je v dálce vidět tlačítko, do
kterého střel kuší. Otoč se doprava a přes iluzorní díru jdi do
teleportu. Seber červený klíč a propadni se dírou. Běž znovu do druhého
patra. Adder key otevře dveře v pravé horní části. V levé dolní části
najdeš Noir key. Ten otevře dveře, za kterými je teleport do třetího
patra. Castle Level
3 Poslední sošku najdete v pravém dolním rohu. Dále jsou na tomto patře důležité tři klíče. Gold key je výklenku v úzké uličce v dolní části. Sebrání klíče je ztížené tím, že uličkou neustále prolétávají firabally. Dull key je ve výklenku v levém dolním rohu. Nejdříve ale musíš položit pod čtyři nápisy zbraně, brnění, klenoty a lektvary a teprve potom se výklenek otevře. Dull key otevře truhlu v levé horní části. V truhle najdeš Silver key. Propadni se dírou do druhého patra. Červeným klíčem otevři dveře králi. Polož sošky na podstavec tak, aby se okolo královy schránky utvořil světelný obdélník. Potom dej do každého rohu schránky patřičnou pyramidku. Dej králi elixír. Král ti věnuje prsten Shard of truth. Použij jej na Ruby of truth a dostaneš Whole truth. Jdi do třetího patra. Pomocí Gold a Silver key otevři dveře uprostřed patra. Za dalšími dveřmi najdeš Scotti. Při jejím pokusu o převtělení zakouzli Whole truth. Zbytek dodělej ručně. |
Nacházíte se na JCsoft's
FANTASY Homepage - http://www.jcsoft.cz/fantasy/ |